معاون آموزش مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان هرمزگان: حضرت زینب(س) الگوی تعالی زن مسلمان است

معاون آموزش مدرسه علمیه نرجسیه(س) رودان هرمزگان: حضرت زینب(س) الگوی تعالی زن مسلمان است
خانم شاکری

خانم منصوره شاکری در گفت‌وگویی با گرامی داشت و تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار بیان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی شاهد از خود گذشتگی‌های پرستاران که وظیفه امداد رزمندگان غیور میهن اسلامی را به عهده داشتند بوده است.

استاد حوزه خوهران با اشاره به اینکه تاریخ اسلام شاهد پرستارانی همچون ام سلمه، ربیع، ام سنان و در راس همه آن‌ها حضرت فاطمه و حضرت زینب(سلام الله علیها) بوده است، افزود: حضرت زینب کبری وارث عاطفه و شجاعت فاطمی، مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که امروز، روز پرستار به تولد آن بانوی بزرگ شکوه و عظمت یافته است.

وی ضمن تأکید بر اینکه حضرت زینب(سلام الله علیها) ارزش و کرامات نهضت عاشورا را حفظ کردند تصریح کرد: همه پرستاران خود را در جایگاه حضرت زینب قرار دهند و حجاب، عفاف، فداکاری، کم توقعی و دلسوزی بیماران و ارزش‌های پرستاری را حفظ کنند.

 شاکری ضمن اشاره به روایت امام صادق(علیه السلام)«کسی که برای برآوردن نیاز بیماران تلاش کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان پاک می شود » افزود: همه مردم و همه کسانی که به سرنوشت‌ بیماران و به سلامت کشور اهمیت می‌دهند به قشر پرستار توجه، محبت و اهمیت نشان دهند.

وی در پایان ضمن تاکید بر سخن امام خامنه‌ای « زینب کبری(علیه السلام) یک نمونه بر جسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهمترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد» خاطر نشان کرد: آن حضرت، الگویی از تعالی معنوی و کمالات نفسانی در جنبه های علمی، اخلاقی، تربیتی بودند که نتیجه‌ی آن در علم و تقوی، معاشرت، بردباری، صبر، حماسه، محبت و عشق، دل دادگی و احساس مسئولیت بروز کرده است.

منبع:https://b2n.ir/941715

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید