از مسکن امام تا مرقد امام

از مسکن امام تا مرقد امام
از مسکن امام تا مرقد امام

پس از فوت امیر کویت عکسی از قبر وی در فضای مجازی منتشر شد. عکسی که نشان‌دهنده آرامگاه بدون هرگونه تجمل و ساده ایشان می‌باشد. بلافاصله بعد از انتشار چنین تصویری در فضای مجازی، ضدانقلاب با مقایسه کردن تصویر آرامگاه حاکم کویت و امام خمینی به دنبال این هدف بودند، که تجمل و پرهزینه بودن را به امام خمینی نسبت داده و زمینه تجمل‌گرایی ایشان را در اذهان عمومی فراهم نمایند.
 نکته‌ای در اینجا وجود دارد و آن مقایسه وضعیت زندگی امام با وضعیت مرگ امیر کویت است. نکته‌ای که کمتر رسانه‌ای نسبت به آن توجه و اهتمام لازم را دارد.
 جالب است که امیر کویت در هنگام زندگانی خویش دارای یکی از مجلل‌ترین قصرها و بناها بوده و بیشترین اسراف و تبذیر در فضای زندگی ایشان شکل می‌گرفته. این در حالی است که زندگی امام در طول حیات خویش، کاملاً ساده و عاری از هرگونه اسراف و تجمل و تبذیر می‌باشد. حال این‌که نوادگان امام برای ایشان مرقدی مجلل بااین‌همه تشریفات می‌سازد، حقیقتاً ربطی به فضای زندگانی امام خمینی(ره) ندارد. آن چیزی که در سنجش سبک زندگی امام مهم است حیات ایشان و سبک زندگی‌شان در دوران حیاتشان است، نه مرقد امام، تازه آن هم بعد از چند دهه از وفات ایشان.
 آن چیزی هم که می‌بایست در مورد امیر کویت موردتوجه قرارداد سبک زندگی وی است. وی در دوران زندگی خویش سبک زندگی متجمل و بسیار پرهزینه‌ای داشت. حال این‌که بعد از وفات وی در مکانی ساده قرار بگیرد،مسلماً دلیل بر ساده‌زیستی و یا دوری ایشان از تجملات نخواهد بود. لازم است همواره با دقت نظر در مقایسه‌های تصویری، زمینه هرگونه شیطنت رسانه‌ای را برای دشمنان خویش از بین ببریم و بدانیم یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های رسانه‌ای در فضای فعلی، استفاده از مقایسه است.
دشمنان انقلاب با استفاده ازاین‌گونه تکنیک‌های رسانه‌ای سعی در تحریف حرکت تاریخی امام رادارند. حرکتی که ریشه استکبارستیزی در منطقه را تشکیل می‌دهد و اگر بتوانند امام خمینی را از چشم جوانان منطقه بیندازند، زمینه نابودی جریان مقاومت در کشورهای مختلف را فراهم نمودند. وظیفه ما این است که با دقت نظر در این مسئله مهم زمینه را برای هرگونه سوءاستفاده دشمنان از بین ببریم.

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید