آیا رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش حادثه‌ی نطنز است؟

آیا رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش حادثه‌ی نطنز است؟
حادثه نطنز

با وجود اینکه بیش از6 روز از وقوع حادثه درسایت هسته‌ای نطنز، می‌گذرد، اخبارهای ضد و نقیضی از رسانه‌های مختلف و بالاتفاق معاندین نظام جمهوری اسلامی در مورد این حادثه مخابره می‌شود. فضاسازی رسانه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی برای «قدرتمندنمایی» اسراییل این تحلیل را در فضای غیر رسمی ایجاد کرده است که این حادثه توسط اسرائیل انجام و به وقوع پیوسته است. تا جایی که لیبرمن وزیر جنگ سابق اسرائیل اعلام کرد که یک مسئول عالیرتبه در دستگاه‌های امنیتی به صراحت گفته که «اسرائیل» مسئول حادثه پنجشنبه هفته گذشته در تأسیسات هسته‌ای نطنز بوده است. [1]
اینگونه فضاسازی‌ها و همچنین عدم تایید رسمی از طرف مسئولین رژیم صهیونیستی چند تحلیل را به دنیال دارد:
1ـ بعد از شکست‌های مختلف رژیم صهیونیستی از گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی با اینگونه فضاسازی‌ها رویکرد و هدف رژیم صهیونیستی، "قدرتمندنمایی" در مقابل ایران است که حامی و پشتیبان نیروهای مقاومت منطقه است.
2ـ تضعیف نیروهای هوا فضا و راداری کشور که بعد از پیروزی‌های مختلف در منطقه و عملیات‌های موفق در قبال هواپیماهای بدون سرنشین RQ170 و سرنگونی  گلوبال هاوک داشته‌اند.
3ـ با این فضاسازی‌ها رژیم صهیونیستی با علم به آسیب‌پذیر بودن در قبال پاسخگویی جمهوری اسلامی و عدم تایید رسمی توسط این رژیم، در تلاش است با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای برای خود «موفقیت بی‌هزینه» را رقم بزند.

اما نکته‌ی مهم این است که  آیا رژیم صهیونیستی با وجود فضاسازی‌های مختلف، حاضر به پذیرش مسئولیت آسیب رسانی به مرکز هسته‌ای نطنز هست؟
با توجه به تجربه‌ی نابخردانه‌ی آمریکا نسبت به شهادت حاج قاسم سلیمانی و موشکباران عین الاسد، توسط نیروهای هوافضای سپاه، بعید به نظر می‌رسد در فضاهای رسمی مدیران ارشد رژیم صهیونیستی موضع‌گیری رسمی نسبت به دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حادثه اتفاق بیفتد. البته درصورتی که دست داشتن رژیم صهیونیستی در حادثه نطنز روشن شود، نشان از «تغییر راهبردی» در رویکرد این رژیم در منطقه بوده و این تحرکات، برای تغییر در موازنه قدرت است، اینجاست که مسئولین نظامی و امنیتی کشور در مورد خط قرمزهای کشور و حفظ امنیت کشور مخاطرات اینگونه تحرکات را باید به رژیم صهیونیتسی گوشزد کنند.

پی‌نوشت:
1). خبرگزاری دانشجو(https://w57.ir/JMK)

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید