شاید از بهترین مزایای حمایت از تولیدات داخل دسترسی آسان به خدمات پس از فروش و ضمانت تولیدات داخل است که در مباحث بازار یابی و گرفتن نبض بازار در دست تأثیر اساسی دارد.
مزایای بازاریابی و بازارداری ناشی از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
1- دسترسی راحت به خدمات پس از فروش در عرصه های مختلف تولید
2- دسترسی تولیدکنندگان به نیازهای واقعی مردم
3- تنوع تولیدات و تأمین نیازهای آحاد جامعه و طراحی محصولات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه
4- کاهش زمینه های رانت خواری و دریافت پورسانت های کلان بواسطه خریدهای غیر ملی
5- نوسازی و بازسازی خطوط تولید و به روز شدن آن ها و بنابراین کاهش قیمت تمام شده محصولات
6- مصرف محصولات داخلی و انتقال نقطه نظرات مصرف کننده به بخش تولید باعث بسترسازی اصلاح و رفع معایب کالا می گردد
7- ارائه محصولات براساس سلیقه مصرف کنندگان بنابراین رعایت اصول بسته بندی و ظاهر زیبا
8- اصلاح و بازسازی مستمر تولیدات بنابراین دستیابی به کیفیت مورد نیاز، مشابه و بهتر از کالاهای خارجی
9- تکریم و حمایت واقعی از مصرف کننده به جهت تأمین شرایط آنها
10- فراهم شدن رضایت مشتری بنابراین وفاداری به خرید و تکرار آن
11- فراهم شدن زمینه تبلیغات دهان به دهان بواسطه مصرف تولیدات ملی
12- جهانگرایانه شدن محصولات ایرانی و حضور و نفوذ در بازارهای جهانی
13- افزایش قدرت چانه زنی کشور در ورود به سازمان تجارت جهانی
14- حذف بخش های زائد اداری و تلفیق و ترکیب بخش های موازی در ساختارهای اداری و تولیدی
15- کاهش مشکلات کارگری در بخش های تولیدی
16- افزایش قدرت پاسخگویی بخش های اداری و دولتی بواسطه درخواست های مستمر و دائمی بخشهای تولید
17- تقویت و گسترش ارتباطات درون و برون سازمانی
افزودن دیدگاه جدید