رئیس جامعة المصطفی: مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی حامی نهضت امام راحل بود

رئیس جامعة المصطفی: مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی حامی نهضت امام راحل بود
علی عباسی

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی،  پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای علمی کنگره بین المللی آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی که در جامعة المصطفی العالمیه در قم برگزار شد، با بیان این که  امیدواریم همانند شأن این عالم فرهیخته همایشی در خور توجهی برگزار گردد، بر معرفی و برجسته کردن ابعاد علمی، خدمات و نقشی که بزرگان و علما در حوزه های علمیه و در تولید علم اسلامی داشتند، تأکید کرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان این که مراجع قله های علمی حوزه های علمیه می باشند، اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که جامعه ما بیش از پیش نیازمند اسوه ها و الگوها و ثبت خدمات ارزشمند این دست از علما است.

وی در ادامه ضمن آمادگی جامعة المصطفی برای همکاری و هر چه بهتر برگزار شدن کنگره بین المللی آن عالم ربانی اضافه کرد: المصطفی آماده است تا در بهتر برگزاری شدن کنگره، در مواردی چون برگزاری کمیته علمی و اجرایی همایش و برگزاری پیش نشست‌های علمی در ایران و عراق و تدوین و بررسی مقالات مشارکت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله شاهرودی و ارتباط ایشان با نهضت اسلامی و حضرت امام نیازمند برجسته سازی است، گفت: آن عالم دارای ویژگی هایی بوده که از جمله می توان به اجتماعی و رسالت مداری به نهضت و انقلاب اشاره کرد.

رئیس المصطفی با تأکید بر این که جهان اسلام نیازمند معرفی علما و چهره‌های بصیر فعال در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: حمایت مرحوم آیت الله  حسینی شاهرودی(ره) از امام خمینی(ره) و نهضت، نشان دهنده بصیرت و اعتقاد ایشان به راه و مسیر نهضت اسلامی است.
منبع:https://b2n.ir/568461

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید