عدم نظارت بر فضای مجازی بستری نا امن برای نوجوانان کشور ایجاد کرده است

عدم نظارت بر فضای مجازی بستری نا امن برای نوجوانان کشور ایجاد کرده است
دانشجو

محمد بنائیان فعال دانشجویی و معاون اجرایی بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به لایو غیراخلاقی یک نوجوان 14 ساله با یک زن در اینستاگرام و دست‌به‌دست شدن فیلم این لایو در فضای مجازی گفت: متاسفانه عدم نظارت بر فضای مجازی موجب ایجاد بستری نا امن برای نوجوانان این مرز بوم شده که با توجه به مجازی برگزار شدن کلاس‌های آموزشی دسترسی آنها را به این دنیای پر از محتواهای نامناسب آسان‌تر کرده و خانواده ها نیز به سبب مشغله های فروان و مشکلات اقتصادی مجاب به تمکین شرایط فعلی و عدم نظارت بر فرزندان خود شده اند.

این فعال دانشجویی ضمن انتقاد به جایِ خالی شبکه ملی اطلاعات در کشور اذعان داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بجای توئیت گردی و کار ویترینی در مدت باقی مانده از عمر خدمتش در این وزارتخانه مهم، به فکر تدبیری برای کاهش قربانیان روزانه صفحات اینفلوئنسرها و سایت های شرط بندی و لایوهای این چنینی باشد و با تلاش بیشتر به ایجاد و تقویت شبکه ملی اطلاعات بپردازد.

بنائیان ادامه داد: وزیر جوان دولت تدبیر و امید اخیرا اینگونه اظهار کرد که"طوری وانمود نکنیم که انگار وضعیت تمامی نوجوانان ما این است" اما باید به ایشان یادآور شد که ظاهرا شما خیلی از وضعیت جوانان و نوجوان این کشور مطلع نیستید؛ بله شاید امروز وضع تمام نوجوانان ما بد نباشد ولی اگر این بی بندوباری در مدیریت و نظارت بر فضای مجازی ادامه یابد فجایایی اتفاق می افتد که امروز باید برای جلوگیری آن اقدام کرد.

معاون اجرایی بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به سخن وزیر آموزش و پرورش مبنی بر برنامه این وزارتخانه برای تربیت کودکان از سال اول زندگی خطاب به وی اظهار داشت: جناب آقای وزیر شما نتوانسته اید سیستم تربیتی مناسب برای دانش آموزان بالای 7 سال این کشور ایجاد کنید آن وقت دم از ایجاد بستر تربیت از نوزادی می زنید؟ شما حتی نتوانستید سیستم آموزشی که به قول خودتان گروگان در دستان کنکور و مافیای این آزمون است را سر و سامان دهید؟  البته تغییر 4 وزیر در دولت یازدهم و دوازدهم خود موجب یک بی نظمی در امورات تربیتی و آموزشی شده است.

وی افزود: نوجوانی که در اوایل دولت یازدهم وارد فضای آموزشی شده و الان در آخرین روز آهای دولت دوازدهم 14 سال سن دارد به جای اینکه به این بنگرد که چگونه می‌تواند به کشورش ایران در آینده ای نه چندان دور خدمت کند؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: این نوجوان حرف هایی را با یک بلاگر اینستاگرامی مطرح می کند که برای مردم ما سهمگین و یک درد بزرگ است لذا خواهش ما از دستگاه های مربوطه اقدام مناسب جهت عدم مشاهده اتفاقات مشابه است.

منبع:https://b2n.ir/852403

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید