آمریکا بانک مرکزی سوریه را تحریم کرد

آمریکا بانک مرکزی سوریه را تحریم کرد
سوریه

وزارت خزانه داری آمریکاهفت شخص و دَه نهاد سوری از جمله بانک مرکزی این کشور را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای در وبسایت خود مدعی شد که در حمایت از تلاش‌های دولت آمریکا برای دسترسی به راه‌حلی سیاسی برای اوضاع سوریه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی از مقامات بلندپایه سوریه و چند نهاد سوریه را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.

«استیون منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا گفت که واشنگتن از تمامی ابزارهای خود برای تحت فشار قرار دادن نظام سوریه استفاده خواهد کرد.

«لینا الکنایه» یکی از مشاوران رئیس جمهور سوریه و و همسرش «محمد مسوتی» که از اعضای پارلمان این کشور نیز به شمار می‌آید به لیست تحریم‌های آمریکا افزوده شدند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز درباره این تحریم‌ها گفت که تحریم‌هایی علیه تعدادی از افراد نزدیک به رئیس جمهور سوریه از جمله «اسماء اسد» همسر بشار اسد اعمال شده است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد تحریم‌ها علیه افراد و نهادهایی اعمال شده که اقدام به تامین سلاح برای نظام سوریه می‌کرده‌اند.

روز گذشته سفارت غیر مستقر آمریکا در سوریه در سالروز امضای تحریم موسوم به «سزار» علیه دولت دمشق، مدعی شد تا زمانی که دولت سوریه شروط آمریکا در خصوص حل و فصل بحران را نپذیرد، تحریم‌ها ادامه خواهد یافت.

سفارت آمریکا در سوریه که در سال ۲۰۱۱ تعطیل شد، ادعا کرد که دولت دمشق باید گام‌های اساسی برای حل و فصل سیاسی بحران طبق قطعنامه‌های بین‌المللی بردارد.

«جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در ۱۴ آبان ماه گفته بود که چه رئیس‌جمهور فعلی پیروز انتخابات باشد چه نماینده دموکرات‌ها، سیاست‌ آمریکا درباره سوریه،‌ تحریم‌ها و حضور ایران در سوریه تغییر نخواهد کرد.

منبع:https://b2n.ir/750229

موضوع:

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید