سرقت روزانه نفت سوریه از سوی نیرو‌های آمریکایی

سرقت روزانه نفت سوریه از سوی نیرو‌های آمریکایی
سوریه

 نظامیان اشغالگر به خارج کردن روزانه نفت سوریه از طریق مناطق مرزی به سمت عراق ادامه می‌دهند.

خبرگزاری سانا با استناد به منابع محلی در منطقه مالکیه گزارش داد نیرو‌های آمریکایی با همکاری شبه نظامیان قسد (نیرو‌های دموکراتیک سوریه)، به سرقت نفت سوریه از منطقه الجزیره به خاک عراق ادامه می‌دهند. براساس این گزارش، نیرو‌های آمریکایی قبل از انتقال بشکه‌های نفتی "دزدیده شده" به خاک عراق، آن‌ها را با تانکر از میادین کراچوک در شمال شرقی رومایلان انتقال دادند.

گزارش سانا با اشاره به این که "صد‌ها بشکه" نفت خام سوریه تاکنون سرقت شده می‌افزاید: تانکر‌های نفت در ابتدا محموله سرقتی خود را به مخازن نفت در منطقه سمالکه تحویل می‌دهند، سپس این محموله از طریق خطوط لوله وارد خاک عراق می‌شود. منابع مطلع می‌گویند آمریکا از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید اقدام به خارج کردن نفت سوریه کرده است.

در اوایل ماه دسامبر، سانا گزارش داد که یک کاروان ۸۵ تانکری به همراه خودرو‌های نظامی آمریکا "نفت سرقتی سوریه" را با عبور از گذرگاه مرزی الولید به خاک عراق منتقل کردند. منابع محلی از روستای سویدیه گفتند ۸۵ خودرو نظامی و تانکر حاوی نفت غارت شده، از طریق مرز غیر قانونی الولید به سمت عراق حرکت کردند. ۱۶ خودرو زرهی متعلق به نیرو‌های اشغالگر آمریکا، کاروان تانکر‌های حامل نفت را تا مرز‌های عراق همراهی کردند.

این غارتگری درحالی انجام می‌شود که آمریکا به طور مداوم دولت قانونی سوریه را هدف تحریم‌های خود قرار می‌دهد.

منبع:https://b2n.ir/376490

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید