امام خامنه‌ای: پرستار فرشته‌ی رحمت بیمار است/ تاکید بر لزوم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

امام خامنه‌ای: پرستار فرشته‌ی رحمت بیمار است/ تاکید بر لزوم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری
رهبر معظم انقلاب

 سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار لحظاتی پیش آغاز شد.

* روز پرستار را که مزین و مشرف به نام حضرت زینب کبری سلام الله علیها است به همه پرستاران عزیز و به گروه پرستاری تبریک عرض می‌کنم .

** لازم می‌دانم به خانواده‌های گرامی و عزیزی که در این حوادث کرونا عزیزان خودشان را که پرستار بودند و از دست دادند تسلیت عرض کنم و برای آن درگذشتگان فداکار و مجاهد از خداوند طلب علو درجات کنم.

**امروز بحمدالله پرستاران در چشم مردم ما  از همه عزیزتر، از همیشه عزیزتر و شرافتمندترند و این لطف خداست. امیدواریم این افزایش پیدا کند.

*پرستار، فرشته رحمت بیمار است. این یک تعبیر واقعی است. به هیچ وجه مبالغه آمیز نیست. هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار.

** در مورد جسم بیمار پرستار در واقع شریک و همکار و مددکار پزشک است. بخش مهمی از کار بهبودی جسمی بیمار را پرستار انجام می‌دهد. در مورد ارتباط با روح مریض، پرستار در واقع غمگسار و نوازشگر و آرامش بخش مریض است.

**پرستاران هم به جسم بیمار کمک می‌کنند و بهبودی او را سرعت می‌بخشند و امکان پذیر می‌کنند در مواردی و هم اینکه جان او را، روح او را اعصاب او را آرامش می‌بخشند. با یک لبخند، با یک حرف گرم، با یک حرکت مهربانانه، احساس خوبی را در بیمار به وجود می‌آورند و در روح او اثر می‌گذارند.

** اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از مدت‌ها قبل تصویب شده اما اجرا نشده و باید اجرا شود. این قانون به سود پرستاران است و باید اجرا شود. البته کارهای دیگری هم وجود دارد. از جمله کارهای بسیار خوب استخدام پرستار است. سه چهار سال پیش به مسئولان محترم گرتم که باید حدود 30 هزار پرستار را استخدام کنید. این را باید به شدت و جدیت دنبال کنند و شوخی نیست. وضع پرستارهای ما باید آنچنانی باشد که با خیال راحت به کارشان بپردازند.

منبع:https://b2n.ir/504139

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید