قایقران محجبه در روترهام با کلیشه‌های ضددینی مبارزه می‌کند

قایقران محجبه در روترهام با کلیشه‌های ضددینی مبارزه می‌کند
محجبه ورزشکار

 مریم شاه، یک قایقران محجبه در روترهام در جنوب یورکشایر در انگلستان است که سعی دارد، با کلیشه‌های ضددینی مبارزه کند.

شاه که یک فعال امور خیریه می‌باشد، با قایق باریک از کانال‌های یورکشایر جنوبی عبور می‌کند و هدفش از بین بردن کلیشه‌ها است و می‌گوید: معمولا یک زن مسلمان باحجاب را کمتر می‌بینید که یک قایق را روی کانال هدایت کند و این اتفاق نادر است. خوب است که بتوانیم این کلیشه‌ها را از بین ببریم.

وی می‌گوید که قصد دارد پس از گذراندن یک دوره آموزشی، خانواده‌ها را نیز تشویق به آمدن در آب‌ها بر روی قایق کند تا بتوانند «آرامش و امنیت» آب‌های روان را تجربه کنند.

خانم شاه ، که پدرش عضو گروه چهارم نیروی دریایی پاکستان بوده ، گفت که «او همیشه در مورد قایق‌ها آگاهی داشته است.

قایق تنگ یک قایق کانال با طراحی باریک و بلند است که با یک اهرم هدایت می‌شود. یک مرکز خیریه در بندر یورکشایر، به فعالان آموزش‌ هدایت قایق‌های باریک با دوره‌های مختلف حمل و نقل با قایق را ارئه می‌دهد.

خانم شاه گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه عجله دارند. اما وقتی به اینجا که می‌رسیم عجله و همهمه بی‌فایده است و همه با سرعت آب حرکت می‌کنیم.  وقتی خبر آموزش را شنیدم ، می خواستم آن را برای جامعه خودم یاد بگیرم. من می‌خواهم که آنها آرامش و لذت کنار آب بودن را تجربه کنند.

وی افزود که این سرگرمی به او نمای دیگری از شهر محل زندگی خود داده و به او اجازه می‌دهد زیبایی های بیشتر روترهام را ببیند.

منبع:https://b2n.ir/299127

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید