آقای اردوغان از سرنوشت محمد مرسی و صدام عبرت بگیرید

آقای اردوغان از سرنوشت محمد مرسی و صدام عبرت بگیرید
اردوغان

«مسعود حقی جاشین» مدرس نظامی آکادمی نیروی هوایی و دانشگاه دفاع ملی ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌اِن‌اِن ترک» در تاریخ پنجم نوامبر ۲۰۲۰، در پاسخ به این سوال مجری که اسرائیل بالاخره مجبور می‌شود به سمت ترکیه برگردد؟
پاسخ می‌دهد. بله. اسرائیلی‌ها این را خوب می‌دانند. اسرائیلی‌ها باید این تصمیم را بگیرند که اگر می‌خواهند در این جغرافیا زندگی کنند، یا باید با ایران همراه شوند یا با ترکیه. اگر من بودم، ترکیه را ترجیح می‌دادم. [1]
چون اسرائیل می‌داند:
اولا ترکیه به دنبال احیای امپراطوری عثمانی است.
ثانیا یک کشور و دولت سکولار می‌باشد.
ثالثا ترکیه بهترین کشور برای ایجاد خط سنی در مقابل انقلاب اسلامی و تفکر مقاومت با محتوای شیعی در منطقه است.
رابعا برای شکست ایران، بهترین راه، رویارویی مستقیم نیست بلکه جنگ‌ نیابتی است.
لذا اسرائیل برای هم‌پیمانی با ترکیه و مقابله با ایران سعی در حمایت و ایجاد دشمنی در اطراف خط مرزی ایران دارد. روزی به کمک داعش و امروز هم به حمایت از آذربایجان می‌پردازد. اسرائیل با حمایت‌های معنوی و مادی مانند تجهیزات پزشکی و درمانی و همچنین حمایت هوایی از داعش سعی در از بین بردن خط مقاومت در منطقه دارد. امروز نیز با حمایت‌های نظامی از آذربایجان بالاخص در مناقشات قره‌باغ، سعی در ناامن کردن خطوط مرزی ایران دارد و در پی دست‌یابی به جبهه‌ی متحد سنی علیه تفکر انقلابی شیعی ایران در منطقه برآمده. بطوری که آذربایجان در سال2012، 6/1 میلیارد دلار تسلیحات تولید صنایع هوافضای اسرائیل را خریداری کرده . در سال 2016، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اظهار داشت آذربایجان تسلیحاتی به ارزش 5 میلیارد دلار از اسرائیل خریداری کرده است (هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم‌های ماهواره‌ای). در سال 2017، مؤسسه تحقیقات بین‌المللی صلح استکهلم گزارش داد باکو فناوری‌های نظامی به ارزش 127 میلیون دلار از اسرائیل خریداری کرده است. [2]
با این توصیفات شاهدیم که اردوغان در هردو اتفاقی که توسط امریکا و صهیونیست‌ها در منطقه رخ داده است در مسیر نفوذ اسرائیل پیش رفته و حامی حرکت‌ها و رفتارهای اسرائیل در منطقه است، بطوری که اردوغان، عملا وارد بازی صهیونیست‌ها شده است با حملات و لشگرکشی‌های ترکیه در سوریه و منطقه‌ی کردنشین عراق و همچنین با حمایت از آذربایجان در رژه‌ی نظامی باکو، شعری را که درباره‌ی جدایی جمهوری آذربایجان از ایران بزرگ خوانده می‌شود، را برعکس می‌خواند و به تمامیت ارضی ایران بی‌احترامی می‌کند.
با این تحلیل و توصیفات، خوب است این روزها با اظهار نظری که آقای اردوغان در مورد تمامیت ارضی ایران بیان داشت، بعضی از خاطرات و درس‌های تاریخی را به آقای اردوغان یادآوری کنیم:
ـ سال 2016 بود که اردوغان با رویای نوعثمانی‌گری سیاست گسترده‌ی خود را در در سوریه و عراق آغاز کرد. او با توهم احیای امپراتوری عثمانی در حال پیشروی بود که ناگهان در کشور خود شاهد کودتا شد، بطوری‌که کودتاگران فرش زیر پایش را کشیده‌ و به کاخ ریاست جمهوری او هم رسیدند و اگر حمایت ایران در همان شب کودتا از اردوغان نبود، ابقای او و دولتش بسیار دشوار می‌شد. که این حمایت موجب تقدیر و تشکر سفیر ترکیه در ایران از مسئولین کشور گردید که در زمان سختی دوستی خود را ثابت کرده‌اند. اما در عوض امروز شاهد پادویی اردوغان برای صهیونیست‌ها در منطقه و آذربایجان هستیم.
ـ آقای اردوغان از سرنوشت کسانی که یک روز در پی دوستی و حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه بودند و از پشت خنجر خوردند، درس عبرت بگیرید. صدام و مُرسی، هرکدام به نوعی، نتیجه خوش رقصی‌هایشان را دیدند و چشیدند. مرُسی هم که از نظر اخوانی بودن به اردوغان نزدیک بود، توهم زد و ضمن مقابله جویی با جبهه مقاومت (به رهبری ایران)، به دشمنان ملت های مسلمان اعتماد کرد؛ تا آن که در اثر کودتا به زیر کشیده شد و در غربت زندان، مُرد.
در نتیجه ایران به شما ثابت کرد که در روزهای سخت حامی و پشتبان شماست، شما نیز به دوستی کسانی که به دنبال فرصت برای ضربه زدن به شما مانند کودتای سال 2016 و استفاده‌ی ابزاری از شما برای مقابله با جبهه‌ی مقاومت هستند، دلخوش نباشید.

پی‌نوشت:
1). مشرق نیوز(https://b2n.ir/950052)
2). همان(https://b2n.ir/396471)

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید