منتظر فشارها و ترورهای بیشتری باشید!

منتظر فشارها و ترورهای بیشتری باشید!
هسته ای

این یک دو دو تا چهارتای منطقی و بدیهی است که اگر جواب تجاوز و تعدی دشمن را ندهی و در این‌باره، قاطعیت نداشته باشی، باید منتظر ضربه‌ها و آسیب‌های بیشتر بمانی؛ زیرا انفعال و سستی در واکنش‌، این سیگنال و پیغام را به همراه دارد که اراده و توانی برای پاسخ و انتقام، وجود ندارد و دشمن می‌تواند باز هم به اهداف خود، ضربه بزند.
البته برخی سعی می‌کنند این انفعال و ضعف را با عناوین فریبنده‌ای مثل «صبر استراتژیک»، «پرهیز از افتادن در دام دشمن» و «بهانه‌ندادن به دشمن» بزک کنند و قیافه‌ی تدبیر و تعقل، به خود بگیرند؛ اما حقیقت را نمی‌توان با این آدرس‌های غلط تغییر داد.
واقعیت این است که وقتی دشمن وقیح و پلید، جرأت می‌کند تا دستش را به خون دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان، جناب آقای حاج محسن فخری‌زاده (رحمةالله‌علیه) آلوده کند و او را به شهادت برساند، دست روی دست گذاشتن و انتقام‌نگرفتن، هیچ توجیهی ندارد و هیچ معنایی جز انفعال و ضعف را مخابره نمی‌کند. نکته این جا است که چنین انفعالی، سابقه دارد و شامل عدم پاسخ مناسب به مواردی مثل ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و خروج یک‌جانبه‌ی آمریکا از برجام نیز می‌شود که نقش آنها در گستاخ‌ترشدن دشمن، قابل انکار نیست.
برخی تصور می‌کردند که صبر و عدم واکنش در برابر تخلفات و تجاوزات، می‌تواند به ایجاد تفرقه میان اروپا و آمریکا بیانجامد و ایران می‌تواند از راه تعامل با اروپا به حل مشکلات خود بپردازد! امروز و با گذشت چند سال از این استراتژی، اشتباه و نادرست‌بودنِ آن بر کسی پوشیده نیست!
این روش پرضرر و بی‌فایده، در هفت سالی که از دولت روحانی می‌گذرد بارها و بارها عملی شده است ولی نتیجه‌اش جز خسارت‌های پی‌درپی اقتصادی، افزایش فشارها و تحریم‌ها و از دست‌دادن برخی چهره‌های موثر و کلیدی نبوده است؛ با این حال، شخص آقای رئیس‌جمهور، قصد ندارد از این رویه و روش نادرست، دست بردارد و آن را اصلاح کند! نگاهی به پیام آقای روحانی پس از ترور شهید فخری‌زاده را می‌توان، جدیدترین دلیل و نشانه بر این ادعا دانست. در پیام روحانی، هیچ سخنی از انتقام و اقدام متقابل، به میان نیامده است و سخنان اخیر وی نیز، به صراحت از عدم اقدام متقابل ایران در برابر جنایت جدید  دشمن -با توجیه نیفتادن در دام صهیونیست‌ها- حکایت می‌کند![1]
این هشدار را باید جدی گرفت که اگر چنین روشی اصلاح نشود و همین سیاست صبر انفعالی، ادامه پیدا کند باید منتظر فجایع و خسارت‌های بیشتری باشیم؛ چون خیال دشمن از بابت پاسخ‌ندادن ایران، راحت خواهد بود و این فرصت را بهترین زمان برای رسیدن به اهداف شوم خود، تلقی خواهد کرد.

پی‌نوشت:
[1] روحانی: در دام توطئه صهیونیست‌ها نمی‌افتیم

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید