انصارالله یمن چگونه موازنه‌‌ی قدرت را تغییر داد؟

انصارالله یمن چگونه موازنه‌‌ی قدرت را تغییر داد؟
مقاومت

خیال خام آل‌سعود و شرکای غربی-عربی-عبری او این بود که در مدت کوتاهی، می‌توانند جرقه‌ی برآمده از مقاومت مردم مظلوم یمن -که چیزی جز استقلال و به‌دست‌گرفتن سرنوشت خود نمی‌خواهد- را خاموش و قیام آنان را سرکوب نمایند. شواهد ظاهری نیز بر همین خیال، صحه می‌گذاشت و آن را تأیید می‌کرد چون قدرت تسلیحات نظامی و تجهیزات پیشرفته‌ای که در طول بیش از پنج سال از آغاز تجاوز به یمن از سوی آمریکا و اروپا به عربستان سعودی داده شده، با سلاح‌های ابتداییِ مردم مظلوم یمن، قابل مقایسه نبود، علاوه بر این‌که زیرساخت‌های یمن، توسط ائتلاف متجاوز-به شدت- آسیب دید و تحریم‌های گسترده‌ی غذا و دارو نیز سبب شیوع قحطی، گرسنگی و آمار بالای مرگ و میر شد. سعودی خبیث و شرکای جنایت‌کار او با تکیه بر همین موارد ذکرشده، کار یمن را در مدت کوتاهی، تمام شده می‌دانستند و خود را برنده‌ی این نبرد نابرابر، تلقی می‌کردند.
اما این همه‌ی ماجرا نبود و متجازوان دنیاپرست، فکر یک چیز را نکرده بودند! ایمان قوی و اعتقاد راسخِ انصارالله و مردم مومن یمن، عامل اصلی در تغییر موازنه‌ی قدرت در سال‌های جنگ علیه این کشور به حساب می‌آید که سبب شد تا دشمنان، دچار خطای محاسباتی شوند و از جایی ضربه بخورند که هرگز فکرش را هم  نمی‌کردند.
در جدیدترین اقدام دفاعی نیروهای مقاومت یمن در پاسخ به جنایات متعدد متجاوزان، یک فروند موشک کروز قدس۲ -که دستاوردی جدید یمنی‌ها به حساب می‌آید- به سوی تأسیسات انتقال نفت در شهر جده در عربستان سعودی، شلیک شد که بر اساس تصویر ماهواره‌ای، یک مخزن ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در این تاسیسات را مورد اصابت قرار داد و منجر به تخریب و انفجار آن شد.[1] نکته‌ی قابل توجه این است که ظاهراً این عملیات، فقط برای ارسال یک پیام و یک هشدار برای سعودی، انجام گرفت تا حساب کار، دستشان بیاید؛ چون در صورتی که انصارالله، قصد تحمیلِ خسارات سنگین به این تاسیسات را داشت، می‌توانست با تعداد موشک‌های بیشتری، حمله کند و تمام این تأسیسات را منهدم کند. این اولین بار نیست که شاهد هنرنمایی مقاومت یمن، در پاسخ به حملات متجاوزان هستیم و پیش از این نیز، حملات موثر و مهمی انجام گرفت و شواهد، حاکی از آن است که یمن در حال تبدیل به قدرتی، فراتر از تصور دشمنان است. یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که موشک شلیک‌شده به تأسیسات نفتی در شهر جده، ارتقا خواهد یافت تا به سمت ایلات -در سرزمین‌های اشغالی- شلیک شود.[2] نکته‌ی جالب این که مراکز مهم در عربستان سعودی، با سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ی آمریکایی، محافظت می‌شوند اما با این وجود، قادر به دفاع در مقابل موشک‌های یمنی نیستند!
از مجموع تحولات یمن، چنین به نظر می‌رسد که برخلاف میل و خیال آمریکا و پادوهای او، کسی قادر به محو یا انزوای ملت بزرگ یمن نیست و باید انصارالله را به عنوان یکی از بازوهای مهم و قدرتمند مقاومت در منطقه پذیرفت. پنج‌شش سال پیش که حملات همه‌جانبه‌ به یمن و کشتار عمومی در این کشور، آغاز شد، کمتر کسی فکر می‌کرد، یمن بتواند مقاومت کند و دوام بیاورد؛ اما امروز شاهد هستیم که ایمان و صبر مردم یمن، به ابزاری برای عبور از گردنه‌های دشوار، تبدیل شده است و مردم غیور این کشور، صاحب دست برتر در مقابله با ائتلاف متجاوز شده‌اند.

پی‌نوشت:
[1] تست موشک ویژه تخریب اسرائیل در آرامکو
[2] همان

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید