کانادا: به همکاری خود با چین ادامه می‌دهیم

کانادا: به همکاری خود با چین ادامه می‌دهیم
کانادا

فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر امور خارجه کانادا با اتهام‌زنی به پکن گفت این کشور به چین برای بهبود اوضاع حقوق بشری خود فشار خواهد آورد، اما تمایلی به گفتگو‌های سخت غیرمسئولانه ندارد.

او با اشاره به قدرت اقتصادی چین و نقش اصلی آن در مبارزه با تغییر اقلیم، گفت: گرچه سخت است، همچنان هوشمندانه همکاری‌ها را با چین ادامه دهیم.

از زمانی که پلیس کانادا یکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی را به خواست آمریکا، بازداشت کرد، روابط دوجانبه بین دو ملت در دسامبر سال ۲۰۱۸ رو به سردی رفت. به دنبال این اقدام، چین نیز دو شهروند کانادایی را بازداشت و از واردات سودآور دانه کلزا جلوگیری کرد.

دولت لیبرال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تحت فشار مخالفان رسمی محافظه کار قصد دارد تأمین تجهیزات هوآوی برای دسترسی به شبکه‌های مخابراتی ۵G را ممنوع و فعالیت‌های این شرکت را با ادعای مداخله چین در امور داخلی کانادا متوقف کند.

او به کمیته ویژه پارلمانی در روابط کانادا و چین توصیه کرد: بهتر است درگیر وسوسه سخنان سخت و غیرمسئولانه‌ای نشویم که هیچ نتیجه ملموسی برای بازداشت شدگان، کشاورزان کانادایی، جامعه بازرگانی و طرفداران حقوق بشر ندارد.

منبع:https://b2n.ir/434161

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید