آقای روحانی! مدیریت شما همین است؟!

آقای روحانی! مدیریت شما همین است؟!
دولت روحانی

آقای روحانی در جدیدترین حمله به منتقدان گفته است: «برخی به جای این‌که بگویند آمریکا در حق ما جنایت می‌کند می‌گویند مدیریت دولت، فلان‌جور است و ... شما اصلاً می‌دونید مدیریت چیه که این حرف‌ها را می‌زنید»![1]
هفت سال پس از استقرار دولت روحانی و عمل‌نکردن به وعده‌های انتخاباتی، شاهدیم که متأسفانه شخص رئیس دولت، به جای شرمندگی و پذیرش اشتباهات خود، به دنبال فرافکنی،  بهانه‌تراشی و حمله به منتقدان است! این در حالی است که نگاهی به وضعیت امروز جامعه -مخصوصاً در امور اقتصادی و معیشتی- حاکی از افسارگسیختگی در قیمت‌ها و فشار زیاد به مردم است.
قیمت اقلامی مثل لبنیات، گوشت مرغ، پوشک بچه، گوجه‌فرنگی، روغن، سیمان و ... به مرزهای «ناتوانی مردم از خرید» رسیده است، خودرو با عددهای نجومی، قیمت‌گذاری می‌شود، صاحب‌خانه‌شدن که هیچ، حتی یافتن منزل استیجاری مناسب نیز به یک رویای دست‌نیافتنی تبدیل شده است، قیمت ارز به بالاترین و ارزش پول ملی به پایین‌ترین مقدار خود رسیده است و ارزش پاسپورت ایرانی، افت چشمگیری پیدا کرده است. به این فهرست بلند و بالا اضافه کنید ماجرای غم‌انگیز واگذاری هجده میلیارد دلار ارز دولتی به قیمت ۴۲۰۰ تومان و حذف کارت سوخت برای چهار سال و سه برابر کردن ناگهانی قیمت آن در آبان ۹۸ را؛  ولی با این همه، جناب روحانی حاضر نیست مدیریت غلط دولت خود را در این‌باره بپذیرد و برای چندمین بار، تمام مشکلات را به گردن آمریکا انداخت!
موضوع جنایت و خباثت آمریکا موضوع جدیدی نیست و همیشه وجود داشته است و اتفاقا آقای روحانی باید پاسخگو باشد که چرا با وجود هشدارهای مکرر دلسوزان، منافع ملت ایران را به خواست همین آمریکای جنایت‌کار گره زد و در قالب قرارداد زیان‌باری به نام برجام، صنعت هسته‌ای ایران را تعطیل کرد ولی گشایشی برای ملت ایران، به وجود نیامد؟ چرا با خوش‌باوری و ساده‌لوحی -البته اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم- سراب وعده‌های شیطان بزرگ را باور کردند که منجر به افزایش تحریم‌ها و بسته‌شدن راه‌های مقابله با آن شد؟ مگر همین جناب روحانی نبود که می‌گفت ما کارمان را بلدیم و سرمان کلاه نمی‌رود!
جالب اینجا است که چهار سال اول را با اسم رمز «تقصیر دولت قبل است» گذراندند و اکنون به «تقصیر آمریکا است» رسیده‌اند! آیا منطور آقای روحانی از مدیریت این است که در چهار سال اول، «دولت قبل» را مقصر مشکلات، معرفی و اکنون این نقش را به «دولت آمریکا» منتقل کنند؟
در حوزه‌ی مقابله با کرونا هم شاهد مدیریت غلط و پرهزینه از سوی دولت روحانی بودیم که منجر به تلفات بالا در کشور شده است. عجیب اینکه درست در شب اجرای محدودیت‌های سراسرب، معاونت تحقیقات در وزرات بهداشت -که عهده‌دار اصلی مقابله با این بیماری در کشور است، استعفا می‌دهد و فضای کشور، پر می‌شود از دعوای متولیان اصلی حفاظت از جان مردم! آیا معنای مدیریت از نگاه آقای روحانی، همین است؟!

پی‌نوشت:
[1] روحانی: می‌گویند مدیریت دولت فلان است؛ شما اصلا می‌دانید مدیریت چیست؟!‍
[2]

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید