وقتی جنایت‌کاران دنیا مدعی حقوق‌بشر می‌شوند!

وقتی جنایت‌کاران دنیا مدعی حقوق‌بشر می‌شوند!
ترودو

دنیای وارونه و بی‌ضابطه‌ی امروز، جایی است که زورگویان و ظالمان خونخوارش را به جهت جنایت‌های متعدد و مکرر، مورد بازخواست قرار نمی‌دهند و از نقض «حقوق بشر» توسط آنها ابراز نگرانی نمی‌کنند؛ ولی برای پیشبرد اهداف سیاسیِ همان زورگویان و ظالمان، موضوع «حقوق بشر» را به عنوان ابزاری برای فشار به کشورهای مخالف خود، مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند!
در آمریکا، مردم رنج‌دیده از بی‌عدالتی مخصوصاً سیاه‌پوستان را خیلی راحت، سر به نیست می‌کنند و اعتراضات مردمی را با شدیدترین برخورد، پاسخ می‌دهند! در سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها به‌صورت روزانه، به کشتار و آزار مردم فلسطین و تخریب منازل آنان می‌پردازند! آل‌سعود از پنج سال قبل تا به حال، دائماً بمب‌های اهدایی توسط متحدان غربی خود را در کوچه و بازار، بر سر مردم یمن می‌ریزد و با تحریم همه‌جانبه -از جمله غذا و دارو- سبب شده تا بسیاری از مردم و مخصوصاً کودکان یمنی، جان خود را از دست بدهند و یا به دلیل گرسنگی شدید، در شرایط وخیم و دشواری به سر ببرند، آل‌سعود همچنین -خیلی راحت و خونسرد- مخالفان سیاسی خود مثل جمال خاشقچی را با وحشیانه‌ترین روش، قطعه‌قطعه می‌کند! در فرانسه، حتی دانش‌آموزان مدارس را مورد حمله قرار می‌دهند و آنان را مجبور می‌کنند، روی زانو نشسته و دست‌هایشان را بالای سرشان نگه دارند![1] در آلمان، با خشونت بالایی، به برخورد خیابانی با معترضان می‌پردازند و آنان را بی‌رحمانه، کتک می‌زنند[2] و ... اما با این وجود، قطعنامه‌های سازمان ملل با موضوع نقض حقوق بشر، مخصوص کشورهایی مثل ایران است تا به ابزاری برای فشار و امتیازگیری بیشتر تبدیل شود و اهداف نامشروع دولت‌های مستکبر را تأمین کند.
این روزها شاهد هستیم که قطعنامه‌ی ظالمانه‌ی دیگری با موضوع نقض حقوق بشر، علیه کشورمان تصویب شد که بانی اصلی آن کانادا بود! این در حالی است که کانادا به‌طور ریشه‌ای و سیستماتیک، ناقض حقوق بشر است؛ زیرا با مسلط‌ کردنِ جمعیت‌های اروپایی در این کشور، سبب شد تا صاحبان اصلی کانادا از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم شوند و جایی در روند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری برای سرزمین مادری خود، نداشته باشند. کانادا که از هم‌پیمانان و حامیان رژیم‌های سعودی و صهیونیستی در سرکوب مردم یمن و فلسطین می‌باشد، در حالی به محور اصلی برای این قطعنامه‌ی ضدایرانی، تبدیل شده است که خاک خود را به بهشت اختلاس‌گران و غارت‌گران سرمایه‌ی ملت ایران، تبدیل کرده است و اجازه‌ی بازگشت این افراد فاسد و استرداد امول عمومی ملت ایران را نمی‌دهد![3] از سوی دیگر، شاهد هم‌دستی کانادا با تحریم‌های ظالمانه علیه معیشت و سلامت مردم ایران، هستیم که یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌ها به شمار می‌رود و از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است.
نکته‌ی قابل توجه این که در پیش‌نویس گزارش دبیرکل سازمان ملل، موضوع تأثیر تحریم‌های رژیم آمریکا و دولت‌های غربی بر اوضاع معیشتی ملت ایران و مقابله با بیماری کرونا، ذکر شده بود ولی با کمال تعجب و تأسف، شاهد بودیم که این موضوع مهم، در گزارش نهایی حذف شد و هیچ ذکری از آن به میان نیامد. چنین رویکردی نشانه‌ی عدم رعایت صداقت و عدالت در تنظیم چنین قطعنامه‌هایی است و ثابت می‌کند که هدف طراحان آن، صرفاً سیاسی است. نگاهی به نام دولت‌هایی مثل رژیم صهیونیستی، آمریکا، عربستان سعودی، بحرین، امارات، آلبانی، انگلیس و کانادا که خودشان از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند ولی در عین حال و با نگاهی کاملاً سیاست‌زده، به این قطعنامه، رأی مثبت دادند، جلوه‌ی دیگری از استفاده‌ی ابزاری نسبت به مقوله‌ی مهم حقوق بشر به شمار می‌رود. شاهد دیگری بر بی‌ارزش بودن این اقدام ضد ایرانی، این است که چندی پیش، مایک پمپئو -وزیر خارجه‌ی آمریکا- سفارش کرده بود که ایران، حقوق‌بشر را از عربستان سعودی، یاد بگیرد؛ [4] آل‌سعودی که با اصرار بر حکومت قبیله‌ای و دیکتاتوری، از هیچ جنایتی علیه مردم خود و منطقه، دریغ نکرده است و هم‌اکنون نیز در یمن، مشغول کشتار روزانه است!
با این وجود، صدور چنین قطعنامه‌هایی علیه ملت ایران، اقدامی غیرقانونی و صرفاً براساس مطامع سیاسی زورگویان دنیا محسوب می‌شود که به تحرک دیپلماتیک زیاد برای روشنگری افکار عمومی دنیا نیاز دارد تا ملت‌های جهان -بیش از پیش- به واقعیت و باطن گردانندگان ریاکار دنیا و سازمان ملل، پی ببرند.

پی‌نوشت:
[1] برخورد عجیب پلیس فرانسه با دانش‌آموزان معترض
[2]  چهار پلیس مهربان آلمانی در حال جیغ‌درمانی یک زن!
[3] دو بار به نزدیکی خاوری، رسیدیم اما پلیس کانادا همراهی نکرد
[4] ایران «حقوق بشر» را از سعودی‌ها یاد بگیرد!

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید