کتاب «هرچه شما بگوئید، ارباب!»؛ روایتی از وابستگی پهلوی به بیگانه

کتاب «هرچه شما بگوئید، ارباب!»؛ روایتی از وابستگی پهلوی به بیگانه
پهلوی

در کتاب «هرچه شما بگوئید، ارباب!» با بخش‌هایی از حوادث و وقایعی که نشان‌دهنده اطاعت و خضوع این دو پادشاه در برابر بیگانگان بوده و تسلیم نظرات و خواسته‌های آنان شده‌اند، آشنا می‌شویم. همه این خاطره‌ها، مستند هستند و اسناد آن‌ها در زیرنویس هر خاطره ذکر شده است.

وابستگی پهلوی به قدرت‌های بیگانه یعنی انگلیس و پس از آن آمریکا، بلایی بود که به فساد رژیم قاجار اضافه شد.

رژیم پهلوی هم فاسد بود و هم وابسته، گوشش به زبان و خواست ارباب بود، اگر چه گاه خود را مستقل نشان می‌داد و ادای کشور‌های مستقل را در می‌آورد. اعتراف انگلیسی‌ها به آوردن رضاخان و بردن او در جنگ جهانی دوم و سرکار آوردن محمدرضا در دسترس همگان و از واضحات تاریخی است که خود اعضاء خاندان پهلوی هم به آن اعتراف کرده‌اند.

کتاب «هرچه شما بگوئید، ارباب!»؛ روایتی از وابستگی پهلوی به بیگانهحوادثی در دوران رضاخان و محمدرضا پیش آمد که این وابستگی با شدت بیشتر و صریح‌تر و روشنتر نمایان شد. ناقلان این حوادث و رخدادها، گاه مأموران انگلیسی و آمریکایی و گاه مقامات ایرانی هستند که واسطه و انتقال‌دهنده پیام‌ها بوده‌اند؛ و بعضی از وقایع هم مستقیماً از سوی این دو پادشاه فاسد و وابسته نقل و ضبط شده است.

این کتاب در یکصدمین سالگرد کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹، از سوی مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت، گردآوری، تدوین و منتشر شده است. این کتاب در ۱۱۲ صفحه رقعی و به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. جهت سفارش کتاب می‌توانید با تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ تماس بگیرید.

منبع:https://w57.ir/3oa

موضوع:

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید