ببینید ما چقدر خوشیم

ببینید ما چقدر خوشیم
ببینید ما چقدر خوشیم

اخیراً ضدانقلاب در فضای مجازی چالشی با عنوان زندگی معمولی راه‌اندازی کرده است. چالشی که در آن این مطلب به مخاطبان القا می‌شود که در فضای داخل ایران افراد بسیاری در سختی زندگی می‌کنند و اگر می‌خواهند طعم راحتی و آسایش را بچشند می‌بایست به فضای بیرون از ایران فکر کنند. بحثی که در فضای مجازی مورد استقبال برخی از افراد نیز قرارگرفته و حتی طبق برخی از گزارش‌ها یک خانواده پنج نفره ایرانی در مسیر مهاجرت غیرقانونی خویش کشته شدند[1]این‌گونه چالش‌ها در شرایط سخت اقتصادی اخیر تأثیر مضاعف پیدا می‌کند. مخصوصاً وقتی‌که کلیپ‌هایی از زندگی دروغین غربی‌ها نیز به این چالش اضافه می‌شود.
 اخیراً شبکه آمریکایی VOA کلیپی را منتشر کرده که در آن ادعاشده یک شخص با حقوق معمولی خویش توانسته انبوه بسیار زیادی از کالاها را خریداری کند.[2] امری که بلافاصله توسط بسیاری از مخاطبان آمریکایی رد شد. جالب است بسیاری از این کشورها از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند. برخی آمارها در این کشورها به شرح زیر است:
117.5 میلیون نفر معادل 23.4 از مردم کشورهای عضو این اتحادیه با خطر فقر و محرومیت اجتماعی مواجه بوده‌اند.[3]
۳۸ میلیون آمریکایی با فقر» دست‌وپنجه نرم می‌کنند.[4]
۱, ۲ میلیون از دانش‌آموزانی که در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند، بی‌خانمان محسوب می‌شوند.[5]
در سال ۲۰۱۴، ۱۴ درصد از خانواده‌ها (۱۷, ۵ میلیون خانواده، تقریباً یک‌هفتم)، از امنیت غذایی برخوردار نبودند[6]
۲۰ درصد مردم انگلیس در فقر به سر می‌برند.[7]
 باوجود این وضعیت کشورهای نام‌برده، شاهد این هستیم که این کشورها دایه دلسوزتر از مادر شده و سعی می‌کنند تا مردم ما را فریب دهند و آن‌ها را به سمت‌وسوی خویش بکشانند. دراین‌بین هم مردم و هم مسئولین می‌بایست آگاه باشند و بدانند مشکلات اقتصادی در همه جای دنیا وجود دارد و حتی مشکلات اقتصادی همین‌الان ایران، با دلار سی هزار تومان هم از برخی از کشورهای غربی و اروپایی به‌مراتب کمتر است و وضعیت رفاه زندگی در ایران وضعیت بهتری است. اما آنان می‌خواهند با ارائه تصویری دروغین از سبک زندگی غربی، مردم را علیه حاکمیت شورانده تا زمینه اعتراضات سراسری را فراهم کنند. یکی از مهم‌ترین مقدمه‌ها برای ایجاد اعتراضات سراسری ناراضی کردن مردم نسبت به وضعیت حاکمیت است. این ناراضی کردن مخصوصاً درزمانی که مشکلات فراوان اقتصادی وجود داشته باشد بسیار بیشتر به چشم می‌آید.
 مسئولین ما می‌بایست در کنترل تورم‌ها و برخی شیطنت‌های داخلی تمام توان خود را بگذارند و فعالیت مفید انجام دهد و مردم ما نیز می‌بایست به این نکته توجه کنند که بسیاری از کشورها که ادعای زندگی آسان و رفاهی بیش‌ازپیش را برای مردم ایران در رسانه‌هایشان مطرح می‌کنند هنوز نتوانسته‌اند این ادعا را در قبال مردم خویش پاسخ‌گو باشند. پس هنگامی‌که هنوز مردم خودشان درگیر مشکلات فراوان اقتصادی هستند مسلماً این‌گونه مشکلات برای تمامی مهاجرین نیز وجود خواهد داشت. گول شیطنت‌های رسانه‌ای غرب را نخوریم و بدانیم زندگی در غرب نیز مشکلات خاص خویش را دارد؛ اما این دلیل نمی‌شود که مسئولین دست روی دست بگذارند و جلوی احتکار و شیطنت‌های دلالان را نگیرند و زمینه ارزانی و فراوانی جنس را فراهم ننمایند.
 امید است باهمت مسئولین و پشتیبانی مردم عزیز، اقتصاد ایران روزبه‌روز قوی‌تر گردد.

 

[1] yun.ir/03qwc4

[2] yun.ir/3kswj9

[3] yun.ir/0n8xd3

[4] yun.ir/rxrdia

[5] yun.ir/pe0w31

[6] yun.ir/pewnk5

[7] yun.ir/l3tu38

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید