تحقق افول آمریکا و تداوم غفلت دوستان کدخدا!

تحقق افول آمریکا و تداوم غفلت دوستان کدخدا!
آمریکا

با وجود دشمنی‌های متعدد و جنایت‌های مکرر رژیم ایالات متحده علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، متأسفانه در چند سال اخیر شاهد اقدامات و مواضع غلطی از سوی برخی کارگزاران بلندپایه در کشورمان بودیم که سعی داشتند خواست آمریکا در جهت کشاندن ایران به پای میز مذاکره و برقراری روابط را محقق سازند، بدون اینکه کاخ سفید را ملزم به پذیرش سال‌ها جنایت و تلاش برای جبران آن‌ها کنند. گفت‌وگوی تلفنی حسن روحانی با اوباما -رئیس‌جمهور وقت آمریکا-، مودب نامیدن اوباما از سوی روحانی[1] و ادعای هاشمی رفسنجانی درباره‌ی حذف شعار مرگ بر آمریکا و نسبت آن به حضرت امام (رحمه‌الله)[2] از جمله تلاش‌های بی‌سابقه‌ای بود که از هفت سال گذشته و بعد از روی کارآمدن یک دولت غرب‌گرا در ایران انجام شد که هدف و غایت نهایی آن، به فراموشی سپردن جنایات آمریکا، تقبیح دشمنی با آمریکا و بزک‌کردن چهره‌ی آمریکا بود.
اما این اقدامات، هیچ‌گاه نتوانست چهره‌ی شیطانی آمریکا را در برابر چشم ملت ایران، تغییر دهد و خوی استکباری او را پنهان کند و این به خاطر فهرست بلند جنایات این دولت شیطانی است. آمریکا تنها دولتی در دنیا است که از بمب اتم، استفاده کرد و نتیجه‌اش 220 هزار کشته بود! تنها دولتی که ردپای جنایات او در اکثر کشورها از هندوراس و نیکاراگوئه گرفته تا عراق و افغانستان قابل مشاهده است و -به‌عنوان نمونه- فقط در کشور لائوس بیش از دو میلیون تن بمب بر سر مردم، ریخته شد که بیش از مقدار بمبی بود که آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم، مجموعاً علیه آلمان و ژاپن به کار برد.[3] دولتی که با وجود مخالفت‌های گسترده‌ی جهانی و به بهانه‌ی وجود سلاح کشتار جمعی به عراق، حمله می‌کند و پس از اشغال و کشتار بیش از یک میلیون انسان، می‌گوید چنین سلاحی در عراق پیدا نشد! دولتی که نسبت جنایات فجیع رژیم صهیونیستی، بی‌اعتناست و حتی از او دفاع هم می‌کند اما گروه‌های مبارزی مثل حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را تروریستی می‌داند!
دولت آمریکا که به‌حق باید آن را شیطان بزرگ نامید، برای دست‌یابی به اهداف نامشروع و شوم خود حتی به دوستان و هم‌پیمانان خود نیز خیانت می‌کند که نمونه‌ی واضح آن مربوط به سال 2016 میلادی و جاسوسی و شنود از آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا است. این قضیه در آلمان، رسوایی بیشتری به بار آورد و معلوم شد به مدت 14 سال -یعنی از زمانی که مرکل هنوز صدراعظم نشده بود- از تماس‌های تلفنی او، شنود و جاسوسی، می‌کرده است![4] کشف این جاسوسی‌ها نشان می‌دهد که حرکت ملت ایران در تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در تهران که در پوشش سفارت‌خانه، فعالیت می‌کرد، تا چه اندازه‌، هوشمندانه بود و سال‌ها زودتر از دیگران، به درک و مقابله با این پدیده‌ی شرم‌آور پرداختند.[5]
وضعیت داخلی آمریکا نیز در این روزها نیازی به توضیح چندانی ندارد. ماه‌های طولانی از اعتراضات گسترده در ایالت‌های آمریکا می‌گذرد و همچنان شاهد حالت بی‌ثبات در این کشور هستیم.[6] از سوی دیگر، مناظرات انتخاباتی در این کشور به عرصه‌ی رونمایی از اخلاق و فرهنگ آمریکایی تبدیل شد و کار را به جایی رساند که رئیس شورای روابط خارجی آمریکا آرزو کرد ای کاش دنیا این مناظره را ندیده باشد چون در غیر این‌صورت، آبروی باقی مانده از آمریکا را خواهد برد![7]
به هر صورت، اکنون و در آستانه‌ی سیزده آبان سال 1399 شمسی و چهل و یک سال پس از تسخیر لانه‌ی جاسوسی، همه‌ی آزادمردان دنیا بر صحت حرف ایران درباره‌ی ذات مستکبر و زورگوی آمریکا مهر تأیید زده‌اند و تحقق تدریجیِ افول آمریکا را به چشم خود ملاحظه می‌کنند. امروز حتی در خاک آمریکا هم پرچم این دولت شیطانی به آتش کشیده می‌شود و تنفر از سران کاخ سفید، هر روز ابعاد بیشتری به خود می‌گیرد. در این میان، باید تأسف خورد به حال کسانی که هنوز حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند و از مستی کدخداپرستی، رها نشده‌اند و در حسرت لبخند آمریکا و نتایج انتخابات این کشور، به سر می‌برند!

پی‌نوشت:
[1] آقای روحانی! اوباما شما را مودب نمی‌داند
[2] تناقض هاشمی رفسنجانی در مورد شعار مرگ بر آمریکا
[3] ویلیام بلوم، سرکوب امید، ترجمه: عبدالرضا هوشنگ مهدوی، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، ص ۳۲۳
[4] این سریال در همه‌جای دنیا سکانس دارد
[5] سی سال جلوتر از تاریخ
[6] مینیاپولیس و اثبات ژست‌های دروغین آمریکا
[7] مناظره‌ای در مسیر افول آمریکا

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید