مراسمات نهم‌ ربیع‌الاول به‌نام حضرت زهرا(س) به کام دشمنان حضرت زهرا(س)

مراسمات نهم‌ ربیع‌الاول به‌نام حضرت زهرا(س) به کام دشمنان حضرت زهرا(س)
فتنه

ازجمله کاربردی‌ترین مفاهیم دین در مذهب شیعه، بحث تولی و تبری است. تولی و تبری، با مفاهیمی مانند محبت و دشمنی نسبت به دوستان و دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) شناخته می‌شود و مهم نوع عملکرد ما نسبت به این فریضه‌ی دینی است. به همین دلیل در مورد عملکرد درست نسبت به تولی و تبری، باید از اهل‌بیت(علیهم السلام) الگو گرفت، تا در این موضوع، افراط و تفریطی صورت نگیرد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که امروز، جریانات انحرافی همچون شیعه‌انگلیسی با مستمسک قراردادن بحث تولی و تبری به اسم محبت اهل‌بیت(علیهم السلام) اما به‌کام استکبار جهانی، درحال فعالیت هستند. این جریانات با اینگونه عملکردها سبب وهن شیعه در جهان و همچنین ایجاد تفرقه در میان مسلمانان می‌شوند. لذا در مناسبت‌هایی همچون نهم ربیع‌الاول، با انجام بعضی کارهای موهِن و ناپسند، بهانه‌ی لازم برای تکفیر و قتل شیعیان، توسط ترویست‌ها را مهیا می‌کنند.
در اعترافات تروریست و جنایتکار معدوم «عبدالمالک ریگی»، سرکرده گروهک تروریستی جندالله آمده است:
«در شب‌ قبل از عملیات‌ها، وقتی بعضی افراد کم‌انگیزه بودند، فیلم مجالس توهین به مقدسات اهل سنت از قم و اصفهان و... را پخش می‌کردم. نیروها بعد از دیدن و شنیدن این جشن‌ها و توهین و تحقیر در آن، برای انجام عملیات مشتاق می‌شدند...» [1] از این رو شاهدیم مراجع عظام تقلید و همچنین مقام معظم رهبری با صراحت تمام اینگونه مجالس و محافل را نهی و استهزاء و توهین به مقدسات اهل سنت را ممنوع بیان کردند. [2]
مقام معظم رهبری در همین رابطه می‌فرمایند:
«بعضی‌ها به نام شادکردن دل فاطمه‌زهرا(علیها‌السلام)، این روزها و در این دوران ما کاری می‌کنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند! می‌فهمید چه می‌گویم؟ بهترین وسیله‌ای که دشمنان بزرگ انقلاب پیدا کردند برای این‌که نگذارند انقلاب به کشورهای اسلامی برود، می‌دانید چه بود؟ گفتند این انقلاب، اسلامی نیست! گفتند اینها دشمن شما- چند صد میلیون مسلمان- هستند! امام بزرگوارمان ایستاد و گفت این انقلاب، اسلامی است؛ شیعه و سنی در کنار هم هستند؛ کنار هم هستند. اگر امروز کسی کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مأمور سیای آمریکا، آن مأمور استخبارات کشورهای مزدور آمریکا، وسیله‌ای پیدا کند، دلیل پیدا کند. نواری پیدا کند، ببرد این‌جا و آن‌جا بگذارد، بگوید کشوری که شما می‌خواهید انقلابش را قبول کنید، این است، می‌دانید چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتد؟ بعضی‌ها دارند به نام فاطمه زهرا(علیها‌السلام) این کار را می‌کنند. درحالی که فاطمه‌زهرا(علیها‌السلام) راضی نیست.» [3]
با توجه به تاثیرگذاری اینگونه عملکردها در میان مسلمانان، دشمن با سرمایه‌گذاری روی اینگونه مراسمات، چه دست‌آوردهایی خواهد داشت:
1ـ بدنام کردن شیعیان در میان مسلمانان و بالاخص مردم جهان
با گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران، معاندان با رسانه‌ای کردن و تبلیغ اینگونه مراسمات، چهره‌ای زشت و ناپسند از شیعیان در میان مسلمانان و مردم جهان ایجاد می‌کنند. باتوجه به اینکه پایه و اساس انقلاب اسلامی برمحوریت تفکر شیعی اثنی‌عشری است، دشمنان از این نیرنگ بهره برده و علیه انقلاب اسلامی، تبلیغ سوء انجام می‌دهند. این خود عاملی بزرگ برای فاصله گرفتن مردم از فرهنگ انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، لذا استکبار جهانی با ایجاد سرشبکه‌هایی مانند شیعه‌ی انگلیسی سعی در تقویت و رونق دادن به این مراسمات و استفاده از آن دارد.
2ـ ایجاد تفرقه میان مسلمانان
یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از دخالت استکبار جهانی در منطقه‌ و بالاخص خاورمیانه، اتحاد مسلمانان است. مسلمانان می‌توانند با اتحاد و همدلی، فرهنگ ناب اسلامی را در مقابله با تفکر لیبرالیستی و ماتریالیستی به جهانیان معرفی کنند. همچنین امت اسلامی، با همدلی و همفکری، با محوریت اسلام، به اتحاد و وحدت کلمه، دست یابند. به‌همین دلیل است که استکبارجهانی، بهترین ابزار و راه حل را تفرقه میان مسلمانان می‌داند و با استفاده از حربه‌ی «تفرقه بینداز و حکومت کن» همچنان جایگاه مستحکمی میان کشورهای اسلامی منطقه خواهد داشت.
پی‌نوشت:
1). خبرآنلاین(https://w57.ir/JtN)
2).تابناک(https://w57.ir/Jtx)
3). جام نیوز(https://w57.ir/Jtf)

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید