فرانسه را تا چه حد دوست دارید؟

فرانسه را تا چه حد دوست دارید؟
فرانسه را تا چه حد دوست دارید؟

بعد از توهین علنی نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر رحمت محمد مصطفی (ص) بسیاری از علاقه‌مندان و شیفتگان به دین مبین اسلام و به حضرت ختمی‌مرتبت، ضمن اعتراض شدید در فضاهای رسانه‌ای و در مجامع عمومی اقدام به انجام فعالیت‌های عملی مانند تحریم کالاهای تولید فرانسه در کشور خود نمودند.
 بسیاری از این کشورها به دلیل توهین‌های گسترده به ساحت مقدس پیامبر اسلام کالاها و محصولات تولیدشده توسط فرانسه را مورد تحریم قرار داده[1] تا بتوانند از این طریق ضربه اقتصادی به این کشور وارد نمایند.کشورهای زیادی در دنیا به این کمپین پیوستند. کشورهایی مانند عراق، کویت، لبنان، قطر، فلسطین، مصر، لیبی، اردن، یمن، ترکیه و ... ازجمله کشورهایی هستند که با راه‌اندازی کمپین‌های تحریم کالاهای فرانسوی سعی در تولید هزینه برای فرانسه به دلیل توهین به پیامبر اسلام نمودند.
 امری که حقیقتاً در سیاست‌های دوگانه غرب غیرقابل‌توجیه است، این‌ است که توهین به پیامبر اسلام نوعی از آزادی بیان محسوب میشود، اما راه برای توهین به مقدسات مسیحیت به‌صورت کلی در این کشور بسته است و جالب است که خود شخص رئیس‌جمهور اقدام به بیان برخی مطالب غیرواقع در مورد دین مبین اسلام می‌نماید. امری که زمینه خشم مسلمانان را در سرتاسر دنیا بیش‌ازپیش فراهم نموده است. اما یکی از سؤالاتی که هم‌اکنون نیازمند توجه برخی از مسئولین است این حقیقت است که شما مسئولین در قبال تحریم کالاهای فرانسوی چه کرده‌اید؟ شما تا چه به مقدار فرانسه را دوست دارید؟ تا کجا با فرانسه همراهی می‌کنید؟ اگر فرانسه به مقدسات شما توهین بکند و یا اگر عزیزترین خلق خدا را مورد تمسخر قرار دهد آیا باز علاقه به همکاری اقتصادی و سیاسی با آن کشور دارید؟
این همکاری با فرانسه امری است که حقیقتاً تعجب بسیاری از کشورهای اسلامی را برانگیخته است. ایرانی که خود داعیه‌دار مباحث دینی در سطح جهان اسلام است چرا در قبال این توهین‌های گسترده اقدامی انجام نداده است؟ هنوز در خیابان‌های ما آرم‌های محصولات فرانسوی به‌وفور دیده می‌شود و در مغازه‌های ما کالاهای فرانسوی یافت می‌شود. آیا وقت آن نرسیده است که ما نیز همراه با قاطبه کشورهای جهان اسلام[2] به کمپین جهانی تحریم کالاهای فرانسوی بپیوندیم و یا این‌که حداقل در عالم سیاست انزجار خود را از لجن پراکنی‌های امانوئل ماکرون علیه پیامبر اسلام نشان دهیم.
 مسلماً این اقدامات می‌تواند چهره محبوبی از جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای اسلامی ایجاد کند والا زمینه بدبینی را برای کشورهای اسلامی فراهم خواهد نمود. امید است مسئولین با اتخاذ تصمیمات مناسب و به‌موقع زمینه تقبیح عمل فرانسویان را در قول و فعل محقق نمایند.این ضرورت موقعی فزون می‌یابد که تصاویر خنده رئیس‌جمهور ایران با رئیس‌جمهور فرانسه در حال دست‌به‌دست شدن است.امید است با تکیه‌بر توان داخلی و ساخت #ایرانی_قوی، باقدرت در برابر این‌گونه هتک حرمت‌ها ظاهر شویم.

 

 

[1] yun.ir/e4qzc3

[2] yun.ir/d57ktd

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

موضوع مناسبت:

افزودن دیدگاه جدید