بومرنگی به نام توهین به پیامبر رحمت

بومرنگی به نام توهین به پیامبر رحمت
بومرنگی به نام توهین به پیامبر رحمت

مجله شارلی ابدو یکی از مجلاتی است که در آن توهین‌های مختلفی به پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه واله و سلم) شده است. توهین‌هایی که اغلب با ترسیم کاریکاتورهای مختلف سعی در عقب‌مانده نشان دادن دین اسلام و پیامبر رحمت (صلی‌الله علیه واله و سلم) می‌نمایند. چند وقتی است این مجله در طی شماره‌های متعدد توهین‌های مختلفی به پیامبر اسلام می‌کند که این توهین‌ها زمینه برخوردهای خشن بین مسلمانان و غیر آنان را فراهم می‌سازد. ازجمله ماجراهایی مانند بریدن سر معلم ارائه‌دهنده کاریکاتور پیامبر[1] توسط شاگرد خودش و یا امثال این موارد.
 مسلماً مهم‌ترین هدف مجلاتی مانند شارلی ابدو ازاین‌گونه توهین‌ها، ارائه چهره‌ای خشن از دین مبین اسلام است. اقدامی که با واکنش برخی از افراد مانند "آن شاگرد چچنی" موجب تکمیل پازل دشمن شده و زمینه سوءاستفاده دشمنان و خشن و متحجر نشان دادن دین مبین اسلام را بیش‌ازپیش فراهم می‌سازد.البته باید به جلوه‌ای دیگر از این ماجرا نیز اشاره کرد و آن حمایت مسئولین دولتی از این توهین‌ها به‌عنوان آزادی بیان می‌باشد. امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه چند وقتی است با حمایت از توهین‌هایی که نسبت به پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه واله و سلم) شده است زمینه خشم مسلمانان را ایجاد نموده است. وی پس از سفر خویش به لبنان در ماجرای انفجار بزرگ بیروت، توهین‌های به پیامبر اسلام را نمادی از آزادی بیان دانست[2] مطلبی که موجبات خشم بسیاری از افراد را فراهم کرد. چراکه ماکرون نسبت به توهین‌ به مقدسات مسیحیت چنین احساسی ندارد و گویا آزادی بیان صرفاً در توهین به نمادهای اسلامی است!
 این کار زمینه برخورد خشن مسلمانان و تشدید درگیری‌ها در فضای جوامع غربی بین مسلمانان و غیر آنان را بیش‌ازپیش فراهم می‌سازد و هدف اصلی آنان نیز همین است. ایجاد یک تنش و یک عملیات روانی گسترده بر روی مسلمانان به جهت جلوگیری از گسترش اسلام.البته این ماجرا حقیقتاً یک بوم‌رنگ است. چراکه پرتاب‌کننده با قصد ضربه زدن به دین مبارک اسلام بوم‌رنگ را پرتاب کرده و کاریکاتورهایی کشیده و حمایت‌های گسترده‌ای از این توهین‌ها نموده است، اما آمارهای رسمی نشان می‌دهد باوجود توهین‌های گسترده و باوجود ارائه تصویری نامناسب از پیامبر رحمت در رسانه‌های غربی، زمینه گرایش به اسلام روزبه‌روز در فضای اروپا بیش‌ازپیش گسترش یافته است. چون خود این امر وسیله‌ای برای کنجکاوی بیشتر مردم اروپا و تحقیق آنان در مورد اسلام و بعضاً گرویدن آنان به دین مبین اسلام شده است. شمشیر دو لبه‌ای که اگر به‌درستی استفاده شود زمینه‌ساز گرویدن مردم به این دین مبین خواهد بود.
انسان وقتی‌که این‌ اتفاقات را می‌بیند به یاد این آیه قرآن می‌افتد که هرکه را خداوند بخواهد هدایت بکند هدایت می‌یابد[3]. البته دراین‌بین وظیفه ما نیز ارائه چهره‌ای درست و منطقی از دین مبین اسلام است تا زمینه گرویدن افراد زیادی به این دین فراهم شود. امید است روزبه‌روز تشنگان حقیقت و معارف ناب الهی بیشتر باعظمت پیامبر اسلام و دین مبین اسلام آشنا گردند.

 

[1] yun.ir/vaz1v9

[2] yun.ir/0p6hx8

[3] yun.ir/1ov712

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید