نیازی به سخنان بی‌پایه برای اثبات انقلاب اسلامی نیست

نیازی به سخنان بی‌پایه برای اثبات انقلاب اسلامی نیست
حضرت زهرا ایران

«برای‏‎ ‎‏حضرت زهرا ـسلام‌الله‌علیهاـ ... جبرئیل به طور مکرر در این‏‎ ‎‏75 روز وارد می‌شده و مسایل آتیه‌ای که بر ذریه‌ی او می‌گذشته است، آن مسایل را می‌گفته‏‎ ‎‏است و حضرت امیر هم ثبت می‌کرده است. و شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع‏‎ ‎‏به مسایلی است که در عهد ذریه‌ی بلند پایه‌ی او حضرت صاحب ـ سلام‌الله‌علیه- است، برای‏‎ ‎‏او ذکر کرده است که مسایل ایران، جزو آن مسایل باشد، ما نمی‌دانیم، ممکن است.»[1]
این عین مطلب و تنها مطلبی است که حضرت امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) درباره‌ی اخبار انقلاب ایران، در مراجعات جناب جبرئیل به محضر حضرت زهرا (علیها‌صلوات‌الله) بیان کرده‌اند که همان‌گونه که ملاحظه می‌فرمایید، صرفاً یک احتمال محتاطانه است و با استفاده از الفاظ «ما نمی‌دانیم» و «ممکن است» بیان شده است.
از این رو، هر استنادی که به این جملات، انجام می‌شود، باید کاملا مطابق با این احتمال و احتیاط باشد، در غیر این‌صورت هرگز نمی‌تواند مورد قبول قرار بگیرد. از سوی دیگر، اگر واقعاً حدیثی در این‌باره وجود دارد که می‌توان -فراتر از احتمال و احتیاط- استناد قطعی را به آن منتسب کرد، باید -خیلی واضح و آشکار- آورده شود تا افکار عمومی مورد اقناع قرار بگیرند.
موضوع مهمی که در یک کلام، باید بسیار مورد دقت و توجه قرار بگیرد این است که نباید با حرف‌های بی‌سند و استنادات بی‌پایه، بهانه به دست دشمن داد تا اعتقادات مردم را مورد هجمه قرار بدهد و از این راه، جای پایی برای خود باز کند. انقلاب اسلامی ایران به دلایل متعدد نظری و عملی، موضوعی افتخارآمیز و پرشکوه است و برای اثبات حقانیت آن، نیازی به حرفهای قابل سوءاستفاده و متزلزل وجود ندارد.

پی‌نوشت:
[1] سخنرانی در جمع بانوان جامعة الزهراء (علیهاالسلام)

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید