زمینه‌ی مظلوم‌نمایی برای حسن روحانی ایجاد نکنید

زمینه‌ی مظلوم‌نمایی برای حسن روحانی ایجاد نکنید
مظلوم نمایی

اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی و ناکارآمدی دولت برای حل مشکلات، از یک طرف و اظهارات غلط و حاشیه‌ساز حسن روحانی در موضوعات مختلف، سبب نارضایتی عمومی در جامعه شده است![1] دولتی که با وعده‌ی درآمد سرشار اقتصادی از مردم رأی گرفت، ادعا می‌کرد زبان دنیا را بلد است و تمام تحریم‌ها را لغو خواهد کرد و ارزش و اعتبار را به پول ملی برخواهد گرداند، اکنون کاری جز دست روی دست گذاشتن و شعاردادن در مواجهه با افزایش روزافزون قیمت ارز و کالاهای مورد نیاز جامعه، بلد نیست![2] با این وجود، دولت روحانی و شخص او هنوز هم حاضر نیست از اشتباهات گذشته درس بگیرد و آن‌ها جبران کند؛ بلکه برعکس، همچنان به رویه‌ی غلط گذشته، اشتغال دارد و اظهارنظرهای نادرست و جهت‌دار به منظور سوءاستفاده از برخی حقایق تاریخی را رها نمی‌کند.
در این میان، ناخرسندی مردم از روش ناپسند دولت، امری مشهود است که نیاز به توضیح ندارد و منجر به اظهارنظرهای گوناگون در محافل مردمی شده است. برخی مسئولان نیز به واکنش نسبت به این منش خسارت‌آفرین دولت، اقدام کرده‌اند که در برخی موارد، نه تنها فایده‌ای نداشته است بلکه سبب ایجاد زمینه‌ای برای گرفتن ژست حق به جانب از سوی این دولت معلوم‌الحال شده است! دولتی که با ابزارهای تبلیغاتی متعدد و گوناگونی که در اختیار دارد، حتی از افتضاح بزرگ و مشهودی به نام برجام هم برای خود افتخار می‌تراشد، حتماً برای او آسان است که از لفظی مثل «اعدام»، نمدی از مظلوم‌نمایی برای خود دست و پا کند.
از این رو، حتما لازم است تا مسئولان محترم و مخصوصاً کسانی که دارای پست‌های نظارتی هستند و می‌توانند با ابزارهای قانونی، این دولت را متنبه و پاسخگو کنند، دست از اقدامات و سخنان حاشیه‌ساز و پرضرر بردارند تا زمینه‌ای برای سنگرگرفتن دولت در پستوی ترحم و مظلومیت، ایجاد نشود.

پی‌نوشت:
[1] جدیدترین نمونه از سخنان حاشیه‌ساز روحانی
[2] ادعاهای پوچ و راه غلط حسن روحانی

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید