تحریم وسیله‌ای برای فروپاشی جامعه‌ی ایرانی

تحریم وسیله‌ای برای فروپاشی جامعه‌ی ایرانی
تحریم ورزشی

انقلاب‌ اسلامی‌ ایران در 40 سال گذشته، بزرگترین عامل و سد در مقابل استکبارجهانی به‌شمار می‌رود و استکبارجهانی از هر حربه و نیرنگی برای برداشتن این سد، بهره برده‌است. مانند: جنگ، ترور، آشوب و ایجاد تفرقه. اگرچه استکبار با همکاری ایادی خود در منطقه، خسارت‌هایی را برای ایران به‌بار آورده‌‌است، اما نتیجه‌ی عملکرد آنها چیزی جز شکست نبوده‌است و دلیل اصلی این مدعا حرکت رو به رشد و پیشرفت ایران است. براین‌اساس، امروز تحریم را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین ابزار معاندین و دشمنان انقلاب، برای به زانو درآوردن مردم ایران در مقابل استکبار دانست. از تحریم‌های تسلیحاتی، ارزی و بانکی گرفته تا تحریم‌های حقوق بشری مانند: تحریم دارو...
در تازه‌ترین فعالیت گروه‌های ضدنظام به کمک اربابان خارجی‌شان بعد از فشارهایی که به وسیله‌ی تحریم‌های مالی و بعد از آن تحریم‌های دارویی به مملکت وارد شده‌است، اکنون فاز جدید «تحریم ورزشی کشور» را در دستور کار قرار دادند. این جریان از اتفاقاتی نظیر اعدام «نوید افکاری» استفاده کرده و با دعوت از ورزشکاران فراری مخالف نظام و راه انداختن کمپین‌هایی ازجمله کمپین «اتحاد برای نوید» خواستار تعلیق جامعه‌ی ورزشی کشور شده‌اند.این درحالی است که شعار فدراسیون‌های ورزشی جهان، «عدم دخالت سیاست در ورزش» است. مانند اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال که با هرگونه دخالت سیاسی در ورزش برخورد می‌کند.
«ـ در بند هشتم این اساسنامه تاکید شده که نهادها و مقامات رسمی باید مقررات فیفا را در فعالیت‌های خود رعایت کنند و اقدمات آنها تحت تاثیر شخص سومی نباشد که اشاره به عدم ورود افراد دولتی و فشارهای سیاسی هم دارد.ـ در بند پانزدهم این اساسنامه تاکید شده است که کشورهای عضو، بی‌طرفی در امور سیاسی و مذهبی و مستقل بودن از هرنوع دخالت سیاسی رعایت شود.» [1] علی‌رغم اینگونه قوانین در اساسنامه‌ی فیفا، شاهد دخالت‌های مکرر مسئولان ورزشی فدراسیون جهانی هستیم. مانند تاثیرات عربستان در AFC و ناامن جلوه دادن ایران در برگزاری مسابقات و گرفتن میزبانی از ایران. و این نشان از نگاه دوگانه‌ی مسئولان ورزشی دنیاست که خود ندای عدم‌دخالت مسئولان سیاسی در فدراسیون‌های ورزشی را دارند، اما در عوض، مسائل سیاسی را در تصمیمات ورزشی خود دخالت می‌دهند.
با این نوع عملکرد دوگانه‌ی مسئولان ورزشی دنیاست که وطن‌فروشان خارج‌نشین که برای بقای خود، دست به هر خیانتی علیه مردم ایران می‌زنند، اقدام به تحریم ورزشی ایران نمودند. این افراد در آخرین خیانت خود، در اعتراض به  حکم اعدام «نوید افکاری» که براساس اعترافات خود افکاری و باوجود برگزاری چندین جلسه دادگاه، حکم به قتل عمد و اجرای اعدام او داده شده است، درحال فعالیت برای تحریم ورزش کشور هستند.
در پایان باید گفت: آنچه مشهود است، هم‌اکنون کارزاری برای فشار بر کشورمان در تمام حوزه‌ها با ابزاری به نام تحریم میدان‌داری میکند و هدف از این کارزار فشار حداکثری روانی و اجتماعی برای فروپاشی جامعه ایران است. به طور حتم در این مسیر طرف مقابل ابایی برای دست‌مایه قرار دادن قصاص یک قاتل برای تحریم ورزش ایران نخواهد داشت و آنچه اثبات می‌گردد این است که وطن‌فروشان و ضدانقلاب، به دنبال منافع خود هستند نه مردم ایران، چون فشار تحریم بر مردم ایران است.

پی‌نوشت:
1). ایسنا(https://w57.ir/JCq)

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید