مرگ کرونایی ۲۲۰ هزار آمریکایی و تفاوت درمان ترامپ

مرگ کرونایی ۲۲۰ هزار آمریکایی و تفاوت درمان ترامپ
ترامپ

اگر یک آمریکایی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شود، نباید انتظار داشته باشد که همان درمانی را دریافت کند که دونالد ترامپ، داشته است.

به گزارش «سی ان ان»، نکته مهم این است که برخی از مراقبت‌هایی که دونالد ترامپ دریافت می‌کند، حتی در دسترس عموم مردم آمریکا نیست.

ترامپ اخیرا در توئیتی نوشت «احساس من نسبت به ۲۰ سال پیش بهتر است»؛ نیازی به ذکر نیست که سایر آمریکایی‌های مبتلا به این بیماری کشنده به دارو‌ها و درمانی که وی دریافت کرده، دسترسی ندارند.

رییس جمهور آمریکا پیش از بستری شدن در بیمارستان تحت درمان تجربی با آنتی بادی قرار گرفت، که ممکن است سطح ویروس کرونا را کاهش دهد و نتایج امیدوار کننده‌ای را در آزمایش ۲۷۵ بیمار نشان داده است.

اما این درمان هنوز مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت نکرده است.

شرکت بیوتکنولوژی «رِجِنِرون» می‎گوید که این دارو را پس از دریافت درخواستی از پزشکان ترامپ تهیه کرده است.

برای بیشتر افراد در آمریکا، دسترسی به دارو‌های مورد تایید هنوز می‌تواند یک فرایند طولانی و چالش برانگیز باشد.

یک متخصص اپیدمیولوژیست، می‎گوید «البته که ترامپ رییس جمهور آمریکاست اما ۲۲۰ هزار آمریکایی طی چند ماه گذشته جان خود را از دست داده اند، زیرا واکنش ویروس در بدن آنها بسیار بد بوده است و مطمئنا به این نوع درمان دسترسی پیدا نکردند».

این تنها مزیتی نیست که ترامپ در مقایسه با صد‌ها هزار آمریکایی دیگر که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، دارد؛ علاوه بر تجویز آنتی بادی درمانی، به ترامپ نیز «رمدسیویر» و «دگزامتازون» داده شد.

یک استاد پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن، می‎گوید «رییس جمهور آمریکا احتمالا تنها بیمار روی کره زمین باشد که تاکنون این ترکیب خاص دارو را دریافت کرده است».

«کیلی مک انانی»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت «در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها برای گرفتن آزمایش کووید-۱۹ با نتایج آزمایش بدون تاخیر زیاد تلاش کرده اند، ترامپ فردی با بیشترین آزمایش کرونا در آمریکا بوده است».

«سی ان ان»، در پایان نوشت که آزمایش‌های فراوان ترامپ کاملا در تضاد با در دسترس بودن اکثر آمریکایی‌هاست.

 

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید