جبران ناکامی با ایمیل هیلاری!

جبران ناکامی با ایمیل هیلاری!
ایمیل کلینتون

دروغ، دروغ و باز هم دروغ! این خصلت پلید و صفت مذموم را باید اساس و بنیان فعالیت در لشکرهای متعدد و پرتعداد سایبری دانست که بی‌وقفه و شبانه‌روز، علیه جمهوری اسلامی ایران، مشغول فعالیت هستند. مراکز شناخته‌شده‌ای در برخی نقاط دنیا مثل آلبانی، سعودی، اسرائیل و هلند وجود دارند که با پشتیبانی مالی و آموزشی از سوی دشمنان ایران، حمایت می‌شوند و هدفی جز ایجاد تزلزل و شکاف میان مردم و نظام ندارند و برای دستیابی به این هدف، از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.
دشمنانی که به لحاظ اندیشه و نظر، چیزی در چنته ندارند و از رویارویی مستدل و منطقی، طرفی نبسته و سودی نبرده‌اند، سال‌ها است که به جنگ روانی و جنگ نرم در فضای رسانه‌ای -مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی- روی آورده‌اند تا با استفاده از ترفندهای تئوریزه شده از سوی سازمان‌های جنایت‌پیشه‌ای مثل CIA و MI6 به دروغ‌پراکنی گسترده در جهت القای حرف و مفهوم مطلوب خود، دست بزنند. در همین راستا، در فضایی مثل توئیتر -که این روزها به مرکز اصلیِ چنین اقدامات خرابکارانه‌ای تبدیل شده است- شاهد فعالیت هزاران اکانت و حساب جعلی و بی‌نام و نشان هستیم که در موقعیت‌های مختلف، به انتشار دروغ‌های گوناگونی دست می‌زنند تا ذهن و فکر مخاطب خود را در دست بگیرند و زمینه را برای گام‌های بعدی، مهیا نمایند.
در همین زمینه، بارها و بارها شاهد دروغ‌های بزرگ و عجیبی بوده‌ایم که یکی از آن‌ها به ماجرای محتوای ایمیل‌های لو رفته از هیلاری کلینتون -وزیر خارجه‌ی اسبق آمریکا- برمی‌گردد. ماجرا به مصاحبه‌ی وزیر خارجه‌ی فعلی ایالات متحده با شبکه‌ی فاکس‌نیوز برمی‌گردد که وی در پاسخ به انتقادات پیاییِ کلینتون علیه ترامپ، به موضوع دسترسی خود نسبت به ایمیل‌های هیلاری اشاره کرد و گفت که تا پیش از انتخابات، این ایمیل‌ها را به‌صورت عمومی، منتشر خواهد کرد. چند روز پس از این مصاحبه، تعدادی کاربر و حساب ناشناس در توئیتر فارسی با دستمایه قراردادن موضوع ایمیل‌ها، به انتشار دروغ‌های بزرگی -مثل حمله به رژه‌ی ارتش در اهواز، بریده‌شدن سر شهید محسن حججی-دست زدند و حتی فتوای مخالفت با سلاح هسته‌ای از سوی رهبر انقلاب را نیز کارِ آمریکا دانستند و ادعا کردند که این موارد، بخشی از همان ایمیل‌ها است!
این در حالی که هیچ سندی از اصل ایمیل‌ها وجود ندارد و کاربرانی که چنین خبری را منتشر کرده‌اند، متن ایمیل‌های انگلیسیِ بی‌ربطی را ضمیمه کردند که هیچ ربطی به این ادعاها ندارد و مثلا یکی از آن‌ها در خصوص همکاری اخوان المسلمین با قطر است![1] همچنین هیچ خبرگزاری آمریکایی در این‌باره، خبر و گزارشی منتشر نکرده است، در حالی که ادعای مطرح‌شده درباره‌ی ایمیل‌های مزبور، در کوران رقابت‌های انتخاباتی آمریکا مطرح شده است و محتوای آن‌ها -بیش از همه- برای آمریکایی‌ها قابل اعتنا و مهم خواهد بود. حتی اگر فرض کنیم که این اطلاعات، از چشم خبرنگاران آمریکایی دور مانده و مستقیم به ضدانقلاب رسیده است، باز هم باید سند و منبع درست و محکمی برای آن ذکر شود؛ در این باره‌، اگر چه برخی از این کاربران فیک، آدرسی را درج کرده‌اند، ولی مراجعه به این آدرس، نشان از دروغ‌بودن این ادعاها است؛ چون تمام ایمیل‌هایی که تا به حال از کلینتون منتشر شده، با تاریخ دقیق، مشخص شده است که آخرین آن به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد و ربطی به مصاحبه‌ی اخیر پمپئو ندارد![2]
بنابراین، این ادعاهای پوچ و دروغ‌های بزرگ را باید در راستای همان ترفندهای جنگ روانی ارزیابی کرد که برای سوق‌دادن مخاطب به سوی یک فضای متفاوت با واقعیت، بیان می‌شود تا با کاهش علاقه و -در نهایت- محو تعصب مخاطب ایرانی به ارزش‌های مقدس و شخصیت‌های محترم، به زمینه‌سازی برای سست‌کردن پایه‌های محکم نظام اسلامی در میان مردم مؤمن و انقلابی ایران، بپردازند. همه می‌دانند که آرزوهای شوم دشمنان جمهوری اسلامی ایران -که دهه‌ها برای برآورده‌شدنش، کوشش و هزینه کرده‌اند- هنوز محقق نشده و این دروغ‌های بزرگ و ترفندهای جنگ روانی، برای جبران همین ناکامی‌ها به کار گرفته می‌شوند.

پی‌نوشت:
[1] یکی از حساب‌های فیک توئیتری
[2] سایت آمریکایی مزبور

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید