تحریم با طعم ورزش

تحریم با طعم ورزش
تحریم با طعم ورزش

یکی از مهم‌ترین اهرم‌های دشمن برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر بحث تحریم می‌باشد. تحریم‌های ظالمانه که مانع از دسترسی ایران به حق مسلم خود می‌گردد موجب تضعیف مملکت شده و زمینه را برای براندازان و بدخواهان نظام بیش از پیش فراهم می‌کند. تحریم‌های ظالمانه از همان ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا ایران را جزو لیست سیاه خود قرار داد و اولین تحریم‌ها در آن زمان پدید آمد. اما شاید بتوان مهم‌ترین و جدی‌ترین تحریم‌ها را بعد از سال هشتاد و هشت دانست.
 پس از فتنه سال88 برخی از عناصر داخلی خائن و وطن‌فروش اقدام به ارائه اطلاعات مختلف در زمینه‌های اقتصادی و مراودات بین‌المللی به کشورهای غربی ازجمله آمریکا نمودند، که این اطلاعات زمینه شناسایی گلوگاه‌های اقتصادی ایران را فراهم نمود و پس از شناسایی این گلوگاه‌های اقتصادی، تحریم ایران شدت و قوت بیشتری به خود گرفت. همان‌طور که می‌دانید تحریم صرفاً از خارج از کشور انجام نمی‌شود، بلکه به منظور اثرگذاری دقیق و تاثیر گذاری آن بر روی اقتصاد، می‌بایست یک نفوذ و رانت اطلاعاتی وجود داشته باشد تا کشورهای غربی بدانند چه گلوگاهی را مورد تحریم قرار داده و اثرات مخرب آن را اعمال نمایند .در جریان سال 88 فرزند یکی از مسئولین ارشد نظام با نام مهدی هاشمی، آمار و اطلاعات گوناگونی را در خصوص شیوه‌های فروش نفت و گلوگاه‌های اقتصادی ایران به غرب ارائه نمود و خود نیز عاملی در جهت تحریک غرب به تحریم‌های ایران بود.[1]
پس از آن سال‌ها شاهد این بودیم که افراد مختلفی بعضاً از جناح‌های متمایل به غرب مانند اصلاح‌طلبان سعی در تحریم و تضعیف کشور داشتند. افرادی که به بهانه روی کار آمدن فردی مخالف با جریان‌های حزبی خویش سعی در تضعیف دولت وی داشته است اما غافل از این‌که این اقداماتشان نه‌تنها تضعیف دولت نیست بلکه تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. نامه چندین نفر از اصلاح‌طلبان در سال هزار و سیصد و نود و هفت برای تحریم‌های مجدد و بیشتر آمریکا گوشه‌ای از این جنایت‌های آشکار علیه این ملت است.[2]
حال نیز برخی از ورزشکاران از درون این جامعه ورزشی درخواست تحریم تمامی فعالیت‌های ورزشی ایران را دارند. گویا تحریم‌های اقتصادی بی‌اثر شده و دیگر جایی برای تحریم نمانده. حال می‌بایست مردم حداقل سایه تحریم بر سرشان باشد. گرچه این ابر دیگر توان باریدن و غرش کردن ندارد، اما صرف حضور سایه این ابر نیز موجب ترس و وحشت مردم خواهد شد. با این فرض و با این رویکرد، شاهد این هستید که عده‌ای درخواست تحریم ورزش ایران را دارند. این تحریم‌ها کم‌کم از جنبه‌های اقتصادی به جنبه‌های فرهنگی و انسانی کشیده می‌شود. چراکه دشمن حس کرده تحریم سلاحی کارا برای نابودی جمهوری اسلامی است و این حس را برخی از نفوذی‌های داخلی به دشمن منتقل نمودند.
 نفوذی‌هایی که گاه با چهره دلسوز و انقلابی، در جناح‌های مختلف حضور داشته‌اند. باید بدانیم این‌گونه تحریم‌ها نه‌تنها تأثیری بر زندگی ما ندارد بلکه صرفاً جنبه روانی داشته و به نوعی القاکننده فشار و بار روانی منفی به مردم می‌باشد. خواسته دشمن این است که تحت تأثیر این تحریم‌ها قرار بگیریم و درصورتی که نسبت به این تحریم‌ها بی‌اعتنا باشیم، می توانیم دشمن را در مسیر شکل‌گیری اهدافش ناکام کنیم.

 

[1] yun.ir/ren1zd

[2] yun.ir/y0kxnf

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید