طمع انتخاباتی زودهنگام

طمع انتخاباتی زودهنگام
طمع انتخاباتی زودهنگام

انتخابات سال هزار و چهارصد نزدیک است. انتخاباتی که در ابتدای این قرن شکل می‌گیرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چراکه سیاست‌های بکارگیری شده توسط دولت در طی هشت سال ریاست‌جمهوری آقای روحانی ناکارآمد بوده است و نه‌تنها زمینه رشد و پیشرفت اقتصادی برای ایرانیان را فراهم نکرده، بلکه در فشاری بی‌نظیر در زمینه‌های مختلف اقتصادی و امنیتی قرار داده است. در این هنگام رقبای بسیار زیادی برای این انتخابات پا به عرصه میدان می‌گذارند. چراکه با کم‌کاری‌ها و ضعف‌های فراوان دولت، عملاً زمینه برای عرض اندام افراد زیادی از طیف‌های گوناگون فراهم می‌شود. این علاقه به انتخاب شدن گاهی خیلی پیش از موعد اصلی خود ظهور و بروزهای فراوانی دارد. در این بین، جناح اصلاح‌طلب از همین الان به فکر انتخابات افتاده و با جدا کردن خویش از مسیر دولت تدبیر و امید[1] و آقای حسن روحانی سعی در تطهیر چهره خویش در نزد افکار عمومی دارد.
اصلاح‌طلبان که در سال‌های نود و دو و نود و شش با حمایتی قاطع زمینه انتخاب آقای روحانی را فراهم نمودند حال چند وقتی است که به فکر جدایی از وی افتادند و قریب به یک‌سال است که راه خویش را از وی جدا نمودند.برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب خیلی زودتر از موعد انتخابات شروع به تبلیغات نمودند و سنگ بنای تبلیغاتی خویش را نقد دولت فعلی قرار دادند. نقدی که همراه با چاشنی سیاست‌های اصلاح‌طلبان همراه است. این طمع زودهنگام انتخاباتی برای این انتخابات از جناح‌های مختلفی دیده خواهد شد، اما باید بدانیم این هجمه برای حضور در انتخابات، آفت‌های فراوانی نیز خواهد داشت. ازجمله، تخریب شورای نگهبان و القای انتخاباتی ناکارآمد و یا حتی راه‌اندازی فتنه‌ای جدید در سال هزار و چهارصد، مشابه آنچه در سال هزار و سیصد و هشتاد و هشت گذشت.
 بسیار باید هوشیار باشیم و سعی بکنیم افرادی را که با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی سعی در فریب افکارعمومی دارند را شناسایی نماییم. بدانیم سابقه احزاب و افراد شرکت‌کننده در انتخابات چگونه بوده است. سعی کنیم حافظه تاریخی خود را از یاد نبریم. بدانیم در بین این ده حزب برتر در جمهوری اسلامی ایران کدام یک از احزاب از جریان دولت فعلی حمایت نموده است.جناح اصلاح‌طلب که خود در سال نود و دو و نود و شش از اصلی‌ترین حامیان حسن روحانی با علم به ناکارآمدی وی بود حال از فراموشی تاریخی مردم سوءاستفاده نموده و راه خود را از راه دولت جدا می‌کند[2] و چهره‌های به ظاهر منتقد به سیاست دولت و منجی گرایانه برای نجات اقتصاد با تکرار همان مبانی قبلی و بر پایه همان تکیه به دول غربی ارائه می‌نماید. بدانیم مهم‌ترین کلید واژه‌ای که می‌تواند ما را در برابر این تبلیغات زودهنگام انتخاباتی حفظ نماید همین حافظه تاریخی است .سعی کنیم به افراد بر اساس سابقه حزبی و عملکردی آنها رای دهیم.

 

[1] yun.ir/v5ir24

[2] yun.ir/eoz9bb

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید