لجن کف حوض، همچنان بالا است!

لجن کف حوض، همچنان بالا است!
اعتراضات سراسری

چند ماهی است که مشکلات پنهان آمریکا آشکارتر و نمایان‌تر از همیشه، خودنمایی می‌کند و مثل «لجن کف حوض» بالا آمده است! اگر چه از سال‌ها پیش، کارشناسان خبره و مطلع، از وجود این معضلات ویران‌گر در آمریکا خبر می‌دادند و آرامش  و رفاه آن را ظاهری و تبلیغاتی معرفی می‌کردند، اما درک این واقعیت برای عموم مردم، میسر نبود که دلیل آن هم حجم عظیم تبلیغات رسانه‌ای در بزک‌کردن اوضاع ایالات متحده بود. با این وجود، یک جرقه -مثل قتل فجیع جرج فلوید- کافی بود تا پلیدی‌ها و ظلم‌های انباشته و آکنده، سرریز و سبب شکل‌گرفتن اعتراضات گسترده و بی‌سابقه شوند.
با وجود تهدیدهای علنی و مکرر دونالد ترامپ علیه معترضان و سرکوب و خشونت تمام‌عیار پلیس، موج اعتراضات همچنان ادامه دارد و قشر ستم‌دیده‌ی آمریکا به فریاد مظلومانه‌ی خود ادامه می‌دهد. بر اساس اسناد وزارت کشاورزی آمریکا 37 میلیون نفر در این کشور، امنیت غذایی ندارند که به معنای عدم دسترسی به غذای کافی برای یک هشتم خانواده‌های آمریکایی است! بر همین اساس، از هر پنج کودک آمریکایی، یک کودک -به‌خاطر فقر- نمی‌تواند غذای سالم بخورد که حاصل آن تضعیف سیستم ایمنی بدن و امکان و استعداد بالای ابتلا به بیماری‌های خطرناک است.[1]
این آمار اگرچه خیره‌کننده و قابل توجه است ولی برخی مقامات رسمی آمریکا مثل «الکساندرا اوکازیو کورتز» که عضو مجلس نمایندگان است، معتقدند آمار منتشرشده‌ی رسمی از فقرا که توسط دولت آمریکا ۴۰ میلیون نفر اعلام شده، کاملا اشتباه و مخدوش است و اگر آمار واقعی فقر در ایالات متحده اعلام شود آبروی آمریکا در جهان می‌رود![2] حدود سه ماه پیش نیز «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و نامزد مشهور چند دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفته بود یک پنجم آمریکایی‌ها قدرت خرید داروهای تجویزشده توسط پزشکان را ندارند![3]
همین واقعیت‌های تلخ و طاقت‌فرسا است که اجازه نمی‌دهد شرایط آمریکا به آرامش برسد و هر روز شاهد درگیری و کشتار در گوشه‌ای از این کشور هستیم. شدت اعتراضات در برخی شهرها مثل لس‌آنجلس پس از چند ماه، هنوز فروکش نکرده است و اعتراضات به شکل‌های مختلفی، بروز و ظهور می‌کند. درماندگی پلیس آمریکا در مواجهه با مردم، کار را به جایی رساند که در برخی ایالت‌ها حکومت نظامی اعلام شدو ارتش آمریکا با استفاده از بالگرد به مقابله با شهروندان پرداخت[4]! اخیرا و در سیاتل، پلیس با دوچرخه از روی سر یک معترض آمریکایی عبور کرد[5] تا معلوم شود احترام به معترضان و رعایت حقوق‌بشر، فقط ابزاری است برای فشار بر کشورهای دیگری که با آمریکا رابطه‌ی خوبی ندارند.
این روزها که کارزار انتخاباتی و ابهام در نوع رفتار ترامپ نسبت به نتیجه‌ی انتخابات هم به مشکلات و هیجانات آمریکا اضافه شده است، شاهد وخیم‌ترشدن اوضاع این کشور و شکنندگی بسیار بالا هستیم که حاکی از اتفاقات جدید و افزایش ناآرامی خواهد بود. به هر صورت، این لجن کف حوض، همچنان روی آب باقی‌مانده است و فعلاً شرایطی برای محو و فرورفتن آن متصور نیست.

پی‌نوشت:
[1] 37 میلیون آمریکایی، امنیت غذایی ندارند!
[2] اعلام آمار واقعی فقر، آبروی آمریکا را در جهان می‌برد
[3] یک نفر از هر پنج آمریکایی توان خرید دارو ندارد
[4] مینیاپولیس و اثبات ژست‌های دروغین آمریکا
[5] پلیس آمریکا با دوچرخه از روی یک معترض عبور کرد + فیلم

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید