حواسمان به بنگاه‌های دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی باشد

حواسمان به بنگاه‌های دروغ‌پردازی و شایعه‌سازی باشد
شایعه سازی

در جریان قتل کارمند آبفای شیراز توسط نوید افکاری، کمپین‌های مختلفی از طرف معاندین و ضدانقلاب با همراهی بعضی از سلبریتی‌های داخل کشور، برای نجات جان این قاتل ایجاد گردید! بطوری که با نگاه‌های مظلومانه و حقوق بشری قصد نجات دادن جان این قاتل را داشته‌اند. در این مجال قصد تحلیل چرایی همراهی و هماهنگی بعضی از سلبریتی‌های داخل کشور با ضدانقلاب را نداریم، که البته این مسئله خود داستان مفصلی دارد.
از طرفی هیچکس دوست ندارد حق مظلومی ضایع، و فردی بدون دلیل به دار آویخنه شود. از طرفی باید خاطر نشان کرد، تلاش و زحمت برای جلوگیری از قصاص کسی که به غیرعمد،مرتکب قتل شده، امری پسندیده است.
اما نکته‌ی مهم حمایت چشم و گوش بسته این قشر، از افرادی است که جنایتشان توسط دستگاه قضا با ادله‌های متقن، مورد تایید واقع شده. مانند: نوید افکاری، و همچنین حمایت از سه سارق مسلحِ محکوم به اعدام، که افرادی در داخل کشور سعی در حمایت از این افراد داشته‌اند. باید گفت: مصداق اینکار همان عوض کردن جای جلاد و شهید است. ازطرفی همین افراد که چشم و گوش بسته با همراهی معاندین دست به کمپین‌های مختلف می‌زنند، آنجا که حقی از خودشان ضایع می‌شود، از قانون، توقع برخورد جدی با مجرمین را دارند. نمونه‌ی این مسئله را در برخورد "آقای قاسم‌خانی" در مواجهه با سارق گوشی‌ دخترش، که در فضای مجازی انتشار یافته است را می‌توان دید.[1]
با این وجود چند نکته را می‌توان در نظر گرفت:
در فضای رسانه‌ای امروز یکی از ملزومات، دانش رسانه‌ای است، که با فراگیری آن، براحتی می‌توان از اسارت اخبار فیک و دروغ، رهایی یافت.
سابقه‌ی افراد و کسانی که در کمپین‌های مختلف شرکت می‌کنند، برای مخاطبین باید مهم باشد. مانند آقای مهراب قاسم‌خانی که در کمپین نوید افکاری شرکت می‌کند و تلاش در آزادی قاتلی که قتل او با ادله‌های متقن و اعتراف خودش تایید گردید، و از طرفی در برخورد با سارق گوشی دخترش، رفتاری متمایز نشان میدهد.
حواسمان به دشمنان و معاندین و کسانی که با این افراد همراهی می‌کنند، باشد. چون طبیعت و ذات معاندین تغییر موضوعات و دروغ‌پردازی از هرراهی است. لذا حواسمان باشد، در مسیر برنامه‌ریزی شده‌ی آنها قرار نگیریم، که آنها هدفشان، تغییر جلاد و شهید است.
نباید از کسانی که سوابق بدی در اطلاع رسانی و دروغ‌پردازی دارند، هر خبری را قبول کنیم. حال آنکه در قرآن کریم داریم: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ [حجرات/6] ای مؤمنان، هرگاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.»
سرانجامش تبعیت از اینگونه بنگاه‌های خبر پراکنی و شایعه سازی، چیزی جز ندامت و پشیمانی نیست.

پی‌نوشت:
1). خبرگزاری مهر(https://w57.ir/Jrp)

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید