واشنگتن دی‌سی یا ادعاهای پوچ و راه غلط حسن روحانی؟

واشنگتن دی‌سی یا ادعاهای پوچ و راه غلط حسن روحانی؟
دولت روحانی

آقای روحانی می‌گوید: «مردم برای کمبود و مشکلات در کشور اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است! آدرس اشتباه کسی به آنها ندهد. یک عده‌ای به خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند. آدرس صحیح تمام جنایات و فشار بر مردم عزیز ایران، واشنگتن دی‌سی کاخ سفید است و آن‌هایی که داخل این ساختمان هستند این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته‌اند و شما می‌بینید هر روز فشار و مشکلات است.»[1]
در حالی که گرانی‌های افسارگسیخته و روزافزون، امان مردم را بریده و ارزش پول ملی همچنان در حال سقوط است، طبیعی است که رئیس دولت -به عنوان مسئول اصلی این نابسامانی- به دنبال رفع و رجوع و توجیه باشد؛ اما باید خدمت جناب روحانی عرض کرد که سخن شما کاملا غلط و نادرست است و واقعاً چنین حرفی را نمی‌توان از شما پذیرفت.
دلیل غلط‌بودن این حرف این است که دشمنی مقامات آمریکا حرف امروز و دیروز نیست؛ بلکه به اندازه‌ی عمر انقلاب اسلامی یعنی 42 سال است که شیطان بزرگ هر کاری از دستش برآمده را برای فشار به ایران انجام داده است، پس این یک ماجرای جدید نیست که بتوان تمام مشکلات را به آن ربط داد. شاید برخی بگویند الان تحریم‌ها خیلی بیشتر شده و مثلا کار به جایی رسیده که نمی‌توانیم حتی نفت خود را بفروشیم! در پاسخ باید گفت که  مگر همین آقای روحانی ادعا نمی‌کرد که زبان دنیا را بلد است و رقیب انتخاباتی خود را متهم به بلدنبودن می‌کرد؟[2] پس چرا قادر به بکارگیری زبان دنیا برای رفع این تحریم‌ها نیست؟ از این گذشته، آیا غیر از این است که از روی ساده‌لوحی یا خیانت و برای امضای قراردادی به نام برجام، تمام راه‌های ایران برای دورزدن تحریم‌ها را به دشمن نشان دادند و کشور را خلع سلاح کردند؟ چرا ایران در اوج تحریم‌های سال‌های 91-90 روزانه یک میلیون و صد و سی هزار بشکه نفت می‌فروخت،[3] در حالی که دولت وقت به آمریکاستیزی معروف بود و دائماً علیه هولوکاست و رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت! اما دولت روحانی که این همه کوتاه آمد، رئیس‌جمهور آمریکا را مودب نامید،[4] با یک تشر «جان کری» کشتی کمک به یمن را برگرداند،[5] سفیر ایران در سازمان ملل را به‌خاطر حرف نامعقول آمریکا تغییر داد،[6] تمام تعهدات مندرج در برجام را عمل کرد و صنعت هسته‌ای را به حالت نیمه تعطیل درآورد، به چنین تحریم‌های سخت و سنگینی مبتلا شده است! آیا این ناکامی‌ها هزینه‌های «سازش» و دست برداشتن از «مقاومت» نیست که دولت روحانی به آن تمایل داشته و دارد؟
جناب روحانی! اینکه تمام مشکلات را به آمریکا نسبت بدهید و خود را تبرئه کنید، فقط یک فرار به جلو است که به هیچ عنوان، پذیرفته نمی‌شود. هنوز یادمان نرفته شما سال 92 با بکارگیری قسم و لفظ جلاله و باعظمتی مثل «والله العلی العظیم» بیان کردید که «اگر مشکلات کشور راه حل نداشت، کاندیدا نمی‌شدم»![7] حالا سوال این است که چرا آن راه‌حل خود را برای حل مشکلات به کار نمی‌گیرید؟ اگر واقعاً از اول، راه‌حلی نداشتید جنابعالی«دروغگو» محسوب می‌شوید و اگر راه‌حل را بلدید و کاری نمی‌کنید، عنوان شما «خائن» خواهد بود. نمی‌توان از شما پذیرفت که از اوضاع کشور و مشکلات داخلی و خارجی باخبر نبودید، چون شما از ابتدای انقلاب دراین کشور، مقام و مسئولیت داشتید.
همچنین یادمان نرفته که شما با لحن خاصی گفتید ما عمامه داریم و کلاه سرمان نمی رود![8] حالا این کلاهی که به سر شما رفته را مشاهده می‌کنید؟ هفت سال از وقت مملکت را هدر دادید و به جای تکیه بر توان داخلی و جهش تولید، چشم به لبخند آمریکا و اروپا دوختید که نتیجه‌اش شد دلار سی هزار تومانی و سکه‌ی سیزده میلیونی و گرانی‌های سرسام‌آور که حتی امکان یک زندگی ساده را هم از مردم سلب کرده است! آیا این هم تقصیر واشنگتن دی‌سی و کاخ سفید است؟
تأسف‌آورتر از شرایط فعلی معیشتی، عبرت‌نگرفتن و متوجه‌نشدن افرادی مثل حسن روحانی است که هفت سال پیش می‌گفت کلید حل مشکلات کشور، توافق با کدخدا است و امروز می‌گوید تمام مشکلات کشور، تقصیر همان کدخدا است! یعنی این شخص در افق فکری و ذهنی خود، انگار به تأثیر چیزی جزکدخدا باور ندارد و هنوزهم نمی‌خواهد از این افکار غرب‌زده و پوسیده دست بردارد!
با این همه ادعایی که در آقای رئیس‌جمهور سراغ داشته و داریم، متأسفانه ایشان -خواسته یا ناخواسته- به دشمنان ایران مخصوصاً آمریکا این پیغام و پالس را ارسال نمود که تحریم‌ها و فشارهای شما اثرگذار بوده و ما را مستأصل و بیچاره کرده است! علاوه بر این، آقای روحانی، غیرمستقیم به مردم ایران هم این پیام را مخابره کرد که نتیجه‌ی مقاومت در برابر آمریکا همین فشارها و سختی‌های طاقت‌فرسایی است که روزانه با آن درگیر هستید!
جناب روحانی کاش متوجه شود که این دلایل ناپخته و توجیهات نادرست، برای مردم قابل قبول نیستند و آنها را قانع نمی‌کند چون در این‌صورت، هر دولت و هر رئیس‌جمهوری وقتی نتوانست امور کشور را درست مدیریت کند، پای آمریکا را وسط می‌کشد و برای تبرئه‌ی خود، کاخ سفید را متهم خواهد کرد! در حالی که همه دیدند وشنیدند که همین آقای روحانی در سال 92 و در یک میتینگ انتخاباتی به افزایش قیمت ارز در دولت قبل، حمله کرد و گفت: ارزش پول ملی را نصف کرده‌اید و هنوز هم شعار می‌دهید؟![9]

پی‌نوشت:
[1] روحانی: آدرس غلط ندهید، ریشه مشکلات «واشنگتن دی‌سی» است
[2] روحانی خطاب به دلواپسان: شما بلدید با دنیا مذاکره کنید؟ شما زبان دنیا را می فهمید؟ شما در فهم زبان ملت خودتان گرفتارید
[3] حجم صادرات نفت خام کشور در سال 91
[4] روحانی: اوباما مودب و باهوش است
[5] کاش این حدیث پیامبر، صحیح نباشد!
[6] مخالفت سنا با ورود ابوطالبی به آمریکا
[7] والله العلی العظیم اگر مشکلات راه‌حل نداشت، کاندید نمی‌شدم
[8] ما عمامه داریم کلاه سرمان نمی‌رود!
[9] سخنان انتخاباتی حسن روحانی در سال ٩٢

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید