«زندگی نرمال» در غرب؛ از ادعا تا واقعیت!

«زندگی نرمال» در غرب؛ از ادعا تا واقعیت!
فقر آمریکا

ما خودمان به عملکرد ضعیف دولت فعلی و اوضاعی که برای زندگی مردم در چند سال اخیر درست کرده، به شدت اعتراض داریم و بارها هم در این‌باره‌ قلم زده‌ایم که نه برجام و نه هیچ توافق دیگری با آمریکا و دوستانش نمی‌تواند مشکل ما را حل کند و معطل‌کردن کشور، برای کسب لبخند رضایت کدخدا یک خطای احمقانه و بلکه خائنانه است. اما این که عده‌ای با سوءاستفاده از این شرایط و با مطرح‌کردن کلید‌واژه‌ی «زندگی نرمال» می‌خواهند زندگی در آمریکا و اروپا را بر سر مردم ایران بکوبند را هم دور از واقعیت می‌دانیم و هم مضحک!
مغزهای پنهان‌شده در ورای این جریان رسانه‌ای، با شگردی عجیب، خود را با بلاهت زده‌اند تا روی ابلهان و ناآگاهان جامعه اثرگذار باشند و با هوچی‌گری به اهداف خود برسند، در غیر این‌صورت، کدام انسان فهمیده‌ای هست که از اوضاع وحشتناک زندگی در غرب، باخبر نباشد؟ البته شاید برخی ما را به قضاوت متعصبانه متهم کنند که در پاسخ باید گفت اخبار و اطلاعات ما از افراد صاحب‌نام و منابع معتبر غربی است و هیچ جای شبهه و خدشه‌ای ندارد.
در یکی از جدیدترین اظهارنظرها درباره‌ی اوضاع زندگی در آمریکا، همین دو روز پیش بود که «الکساندرا اوکازیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده گفته است: "آمار فعلی در آمریکا به شدت، اشتباه و کم است، با این وجود، ۴۰ میلیون نفر توسط دولت، فقیر نامیده می‌شوند! اگر آمار واقعی فقر در ایالات متحده اعلام شود آبروی آمریکا در جهان می‌رود."[1] حدود سه ماه پیش نیز «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و نامزد مشهور چند دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفته بود از هر پنج آمریکایی یک نفر، توان خرید داروهای تجویزی توسط پزشکان را ندارد![2] «رابرت دنیرو» بازیگر مطرح و سرشناس سینمای آمریکا، با انتشار ویدئویی ازبی‌خانمان‌های آمریکایی در خیابان‌ها، نوشت: «آمریکا این است»[3] آیا این‌ها را می‌توان دلیلی بر اثبات وجود زندگی نرمال در آمریکا دانست؟!
شدت اعتراضات چند ماه اخیر در ایالت‌های مختلف آمریکا را دنیا به چشم خود دید. صبر و طاقت مردم از سال‌ها بی‌عدالتی و تبعیض به اتمام رسید و دریای خروشانی از معترضان آمریکایی به خیابان آمدند. کار به جایی رسید که حکومت آمریکا برای سرکوب این اعتراض‌ها مجبور شد تا کوچه‌ها و محله‌های این کشور را تبدیل به منطقه‌ی جنگی کند و با اقداماتی مثل برقراری حکومت نظامی و پرواز بالگردهای ارتش در ارتفاع پایین، سعی در متفرق‌کردن تظاهرکنندگان نماید![4]
آیا این نمونه‌ها همان زندگی نرمال در غرب است که به رخ مردم ایران می‌کشند؟! البته اتفاقات و اعتراضاتی که الان در آمریکا به اوج خود رسیده، حاصل سال‌ها مشکلات معیشتی و تبعیض در این کشور بود و در حقیقت مانند «لجن کف حوض» است که بعد از مدت‌ها بالا آمده و خود را نشان داده است.[5] نگاهی به مطالب مندرج در نشریات آمریکایی نشان می‌دهد این مشکل در سالیان گذشته نیز وجود داشته است. به عنوان نمونه، مجله‌ی معروف TIME در گزارشی که دو سال پیش، منتشر کرد به بیان برخی جزئیات این موضوع پرداخت. مثلا معلمی به نام «هوپ براون» با مدرک فوق‌لیسانس و۱۶ سال سابقه، علاوه بر شغل اصلی، دو شغل اضافی دارد! اما با این حال، مجبور است پلاسمای خون خود را بفروشد تا بتواند از عهده‌ی هزینه‌ها برآید! «ناشوندا کوک» معلم دیگری است با بیست سال سابقه که توان تعمیر اتومبیل، مراجعه به پزشک و یا پس‌انداز برای فرزندش را ندارد و می‌گوید: مطالبه‌ی ما افزایش حقوق یا درآمد بیش‌تر نیست؛ فقط دستمزدی است که بتوان با آن زندگی کرد![6] با این وجود، آیا می‌توان این زندگی‌ها را نرمال نامید؟ جریان مزدور زندگی نرمال چرا حاضر نیست به این واقعیت‌های غرب اشاره کند؟
البته برخی گردانندگان این جریان، خود را لو دادند و به صراحت بیان کردند که منظورشان از زندگی نرمال، برپایی استخر مختلط، حضور عریان در خیابان و برپایی مراکز عمومی فساد است که حکایت از سطح فکر و فرهنگ این افراد دارد و نیازی به پاسخ‌گویی ندارد!
واقعیت این است که دشمن خبیث مردم ایران از هر نکته و بهانه‌ای برای تخریب روحیه و ایجاد اغتشاش استفاده می‌کند و طرح موضوع «زندگی نرمال» هم دقیقا در همین راستا انجام می‌شود؛ در غیر این صورت، اگر واقعا این افراد به دنبال ایجاد زندگی نرمال برای مردم ایران هستند، چرا با تحریم‌کنندگان ملت ایران همراه و هم‌پیمان شده‌ و از تحریم‌های ظالمانه حمایت می‌کنند؟!

پی‌نوشت:
[1] عضو مجلس نمایندگان آمریکا: اعلام آمار واقعی فقر آبروی آمریکا را در جهان می‌برد
[2] سندرز: یک نفر از هر پنج آمریکایی توان خرید دارو ندارد
[3] رابرت دنیرو از چهره واقعی امریکا پرده برداشت
[4] مینیاپولیس و اثبات ژست‌های دروغین آمریکا
[5] حقیقت آمریکا و بالاآمدن لجن کف حوض!
[6] رفاه آمریکایی‌ها به روایت تایم!

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید