انتقام سخت، زدن یک سفیر زن در آفریقای جنوبی نیست

انتقام سخت، زدن یک سفیر زن در آفریقای جنوبی نیست
انتقام سخت

هفته‌ی گذشته بود که نشریه‌ی آمریکایی پولتیکو به نقل از منابع ناشناس مدعی شده بود که ایران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی، قصد ترور "لانا مارکس"  سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است. که این ادعا از طرف سخنگوی وزارت خارجه و همچنین وزیرامورخارجه‌ی آفریقای جنوبی رد و تکذیب گردید.
در ادامه‌ی واکنش‌ها به نشریه‌ی پولتیکو روز گذشته 29 شهریور ماه، سردار سلامی فرماندهی سپاه پاسداران در صبحگاه مشترک سپاه به صراحت اعلام کرد که ما سفیر زن را نمی‌زنیم. ایشان در سخنانی انتقام خون سردار سلیمانی را قطعی و حتمی دانستند. اما آنچه برای انتقام قطعی است این است که، کسانی را هدف قرار می‌دهیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند نه یک سفیر زن در آفریقای جنوبی. [1]
اما چند نکته در مورد سخنان سردار سلامی:
1ـ موضع انقلابی سردار سلامی و نترسیدن از هیمنه‌ی پوشالی آمریکا
موضع‌گیری قاطعانه سردار سلامی در واقع پاسخی قاطع به اتهام پراکنی‌های چند وقت اخیر وزیرخارجه آمریکا و دروغ پراکنی‌ها و رجز خوانی‌های انتخاباتی ترامپ می‌باشد.
2ـ ایجاد جنگ روانی علیه ترامپ در آستانه انتخابات
سردار سلامی با پررنگ کردن انتقام سخت از عاملان شهادت سردار سلیمانی در ایام انتخابات آمریکا، به نوعی جنگ روانی در زمین ترامپ و مقصر نشان دادن او در از بین بردن امنیت منطقه را ایجاد کردند. همچنین می‌توان مدعی بود که با موضعگیری انقلابی سردار سلامی، در آستانه‌ی انتخابات آمریکا با پُررنگ کردنِ سایه‌ی انتقام سخت، محاسبات آمریکایی‌ها را که براساس رفتارهای منفعلانه‌ی برخی مقامات داخلی شکل گرفته است‌ برهم زد.
3ـ موضع‌گیری انقلابی سردار سلامی نشان دهنده‌ی این موضوع است که با اینکه ایران پایگاه عین الاسد عراق را مورد هدف قرار داده است اما این انتقام سخت ایران نبوده است و دولت آمریکا باید منتظر موضع سخت‌تر در مورد انتقام خون حاج قاسم سلیمانی باشد.
4ـ ایران در مورد تجاوز به خاک، ناموس و آبروی خود ساکت نمانده و سخت‌ترین پاسخ‌ها را می‌دهد. همانطور که در 8 سال دفاع مقدس و همچنین مورد هدف قرار دادن مواضع گروهای تروریستی و عین الاسد از خاک ایران بهترین نشانه است. لذا در موضوع انتقام سخت نیز هیچ وقت به زدن یک سفیر زن آنهم در کشور آفریقا دست نزده و انتقام سخت ایران در موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی شامل تمام افراد دخیل در ترور حاج قاسم می‌شود.
پی‌نوشت:
1). پایگاه خبری سپاه پاسداران(https://w57.ir/JRk)

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید