توافقنامه‌های صلح یا رویاهای بچه‌گانه

توافقنامه‌های صلح یا رویاهای بچه‌گانه
توافقنامه صلح

ایشان ثارور، نویسنده روزنامه آمریکایی، واشنگتن پست، در مقاله خود به توافق‌نامه‌های صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت.
نویسنده می‌گوید: رئیس جمهور ترامپ شخصیتی است که بیشتر وقت خود را به نشر وحشت در داخل کشور می‌کند. ولی به نظر می‌رسد تا حد زیادی نیز مشتاق رفع مشکلات خارجی است. به دلیل اینکه هفته جاری شاهد موجی از اقدامات صلح در کاخ سفید بودیم. و این در حالی که ترامپ وارد کارزار انتخاباتی مجدد خود می‌شود، و به شواهد موفقیت خود به عنوان یک دولتمرد نیاز دارد.

این نویسنده افزود که دو معامله بزرگی که در این ماه توسط کاخ سفید تبلیغ شده است، بر خلاف ادعای ترامپ  پیروزی برای "صلح" نیست. زیرا امارات و بحرین در حال حاضر نیز دارای ارتباط با "اسرائیل" هستند و سه کشور در چند دهه گذشته درگیری نظامی نداشتند. پذیرش سفرای اسرائیلی توسط تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و درخواست تجهیزات نظامی جدید از امریکا آرامش واقعی برای فلسطینیان که تحت اشغال اسرائیل هستند ایجاد نمی کند.

در هر معادله‌ای اگر طرفین ذی‌نفع حاضر نباشند و به اهداف نسبی خود نرسند آن معادله به معامله نمی‌انجامد و نتیجه مطلوبی از آن بدست نمی‌آید.
 

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید