زمین بازی اصلاح‌طلبان از تخریب "پناهیان" تا چشم امید به "بایدن"

زمین بازی اصلاح‌طلبان از تخریب "پناهیان" تا چشم امید به "بایدن"
اصلاح طلبان

این روزها در زمین اصلاحات چه می‌گذرد؟
بعد از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس از رقیب سنتی خود آنچه زنگ خطر را برای این افراد به صدا درآورده است، انتخابات 1400 است که با گفتمانی جدید و مردم پسند به میدان آمده و بتوانند هم جایگاه اجتماعی خود را حفظ کنند و هم بتوانند با وجود افتضاحات سیاسی و اقتصادی دولت مورد حمایت آنها حرفی برای گفتن داشته باشند. به همین دلیل این روزها شاهدیم که به جای پاسگویی به نقایص و کمبودها با تغییر استراتژی، سعی در گل آلود کردن فضا و انداختن توپ در زمین حریف هستند.
از ایجاد حاشیه در جریان آقای پناهیان گرفته تا رای آوری "جو بایدن" در آمریکا...
آنچه از رسانه‌ها و توپخانه‌چی‌های اصلاح طلبان به گوش می‌رسد، حجم زیاد فشارعلیه آقای پناهیان است که تنها یک جمله می‌توان در مورد رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به ایشان گفت: اگر رویکردمان عدالت طلبی است و الگوی ما امیرالمومنین علی(علیه السلام) است،
امیرالمومنین(علیه‌السلام) بیش از آنکه خطبه عدالت بخواند و مطلب منتشر کند اهل عمل بود و با عمل خود مدافع عدالت بود، امروز کسانی که داعیه‌دار حمایت از عدالت‌طلبی هستند، از اشرافی‌گری بسیاری از مدیران و دوستان گرمابه و گلستان خود چشم‌پوشی می‌کنند. همان‌هایی که یک روز مستاجر بودند و امروز در بهترین نقاط شهر سکونت دارند.
ازطرفی عدالت باید همراه با معنویت باشد که بدون معنویت عدالت معنا ندارد و حتی ممکن است گاهی با ظلم به نام عدالت همراه باشد، رهبر معظم انقلاب در این مورد می‌فرمایند:
«عدالتی که همراه با معنویت و توجه به آفاق معنویِ عالم وجود و کائنات‏ نباشد، به ریاکاری ، دروغ ، انحراف و ظاهرسازی و تصنع تبدیل خواهد شد» [1] ؛ عدالت ذاتا با ظلم ناسازگار است و این دو نقیض یکدیگرند، بنابراین معنویت اصیل در ذات خود عدالتخواهی را به همراه دارد و عدالت منهای معنویت نیز سرانجامی جز انحراف و ظاهرسازی نخواهد داشت. لذا نمی‌شود داد عدالت خواهی زد و هر بار با لودر تخریب، بخاطر یک اظهار نظر از روی یک نفر عبور کرد و در مقابل خودت را شخصیت خوب و محبوب داستان نشان دهی.
برایم این سوال است که نفر بعدی چه کسی خواهد بود؟
ازطرفی شاهدیم که آقایان اصلاح‌طلب چشم امیدی به انتخابات آمریکا دارند تا بتوانند روزنه‌های امیدشان به بایدن، سختی‌های ایام انتخابات ایران را برای آنها سهل الوصول‌تر کند و با این بهانه دوباره مردم را به هندوانه‌ی دربسته امیدوار کنند. البته باوجود بعضی از شعارها مانند برگشت به برجام بسیاری در داخل کشور، امیدوار و در تلاطم انداخته است. درحالی که همین آقای بایدن این روزها در شعارهای انتخاباتی خود همان حرفهای ترامپ را مزمزه می‌کند و باید گفت که باید راه هوشمندانه‌تری برخلاف ترامپ برای فشار به ایران در نظر گرفته است.
1ـ تحریم‌های هدفمند و فشار از طریق مسائل حقوق بشری ایران
2ـ به مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در سطح منطقه خواهد پرداخت.
3ـ حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.
4ـ مقابله با برنامه موشک‌های بالستیک هم به قوت خود باقی است. [2]
اینها گوشه‌ای از شعارهای تبلیغاتی بایدن است. اما آنچه مهم است اینکه به چه دلیل باید به شعارهای بایدن، دل بست که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود...
در نتیجه، سردرگمی و به دنبال راه چاره و فرار از افتضاحات اقتصادی و سیاسی این روزهای دولت تدبیر و امید که به پشتوانه‌ی اصلاح‌طلبان به اینجا رسیده است، کار را به جایی کشانده که مجبور هستند برای فرار از پاسخگویی یا به حواشی مانند ایجاد حاشیه و گل آلودکردن فضا مانند جریان آقای پناهیان متوسل شوند یا اینکه دوباره مردم را به هندوانه‌های در بسته‌ای که هزینه‌ی آن را در برجام پرداخته‌ایم مانند امضای کری تضمین است و گشایش و رفع تحریم... وعده دهند.
پی‌نوشت:
1). بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت(1384/6/8)
2). خبرگزاری مهر(https://w57.ir/Jak)

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید