با تعهد و تخصص سپاه، آب به غیزانیه رسید

با تعهد و تخصص سپاه، آب به غیزانیه رسید
سپاه

زخم ناشی از بی‌تدبیری مسئولان دولتی در غیزانه‌ی خوزستان، به دست باکفایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترمیم و مداوا شد. مردم محروم و مظلوم این بخش، با وجود چند صد چاه نفت -که در نزدیکی این بخش قرار دارد و لوله‌های ممتد و متعدد آنها از میان محل زندگی اهالی آن کشیده شده است- سالها بود که مشکل مهمی به نام آب آشامیدنی داشتند و اراده‌ای برای برخورداری مردم از این حق طبیعی و اولیه وجود نداشت. در این میان، متأسفانه این موضوع به بحثی امنیتی نیز تبدیل شده بود و رسانه‌های فرصت‌طلب دشمن نیز آن را به عنوان جلوه‌ای از ناکارآمدی نظام اسلامی برجسته می‌کردند.
غیزانیه به عنوان بزرگترین بخش شهرستان اهواز در حالی با این مشکل روبرو بود که از سال‌ها پیش و با حضور گروه‌های جهادی در این مناطق، چنین نیازی به گوش مسئولان دولت رسیده و به آنان تذکر داده شده بود ولی مانند بسیاری از معضلات دیگر، اراده‌ای برای پرداختن به این موضوع وجود نداشت؛ تا اینکه منجر به حوادث اخیر شد.
به دنبال پیام مقام معظم رهبری درباره‌ی لزوم رفع فوری این محرومیت از غیزانیه، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار طرح آبرسانی، دست به کار شد و در مدت ۲۵ روز کاری، موفق به انجام لوله‌کشی به طول ۳۰ کیلومتر شد تا این پروژه به سرانجام برسد؛ این در حالی است که با در نظر گرفتن وضعیت آب و هوای بسیار گرم و شرایط دشوار محیطی، پیش‌بینی می‌شد این کار، دو ماه زمان ببرد که الحمدلله در مدت بسیار کمتری، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
نکته‌ی قابل توجه این که برای تکمیل این طرح، به ۳۰ کیلومتر لوله‌ی پلی‌اتیلن با قطر مشخص و مخصوص، نیاز بود تا از منطقه‌ی شعیبیه تا غیزانیه، لوله‌کشی و آبرسانی شود که با همکاری بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم، منابع و تجهیزات مورد نیاز، تامین شد و آب به مردم تشنه و محروم منطقه رسید. البته عملیات تکمیل انشعابات فرعی به کوچه‌ها و منازل مردم باقی مانده است که طبق اظهارت فرمانده‌ی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، تا پایان، پی‌گیری خواهد شد.
این اتفاق نشان داد که اولاً مدیریت دولتی تا چه اندازه پراشکال و معیوب است که اجازه می‌دهد یک مشکل قابل‌حل به زخمی کهنه و عفونی تبدیل شود و زمینه‌ی سوءاستفاده در جهت نارضایتی مردم، فراهم گردد؛ و ثانیاً این واقعیت را باز هم آشکار کرد که توانمندی و ظرفیت حل مشکلات مردم در داخل وجود دارد که باید به آن باور داشت و آن را تقویت نمود.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید