رمز عملیات: اعدام نکنید

رمز عملیات: اعدام نکنید
رمز عملیات: اعدام نکنید

 

چند وقتی است فعالیتی در فضای مجازی شکل گرفته، گروهک‌هایی که با مطرح نمودن هشتگ هایی مانند: اعدام نکنید سعی در تشویش اذهان عمومی فضای جامعه را دارند. این هشتگ اعدام نکنید از جمله هشتگ هایی بود که از سال هزار و سیصد و نود و شش و در بحبوحه اعتراضات دی‌ماه آن سال تا اعتراضات آبان نود و هشت و حتی همین الان در فضای مجازی بشدت قابل‌مشاهده است. یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دشمن ناامن نشان دادن فضای داخل ایران می‌باشد .
بدین منظور دشمنان این مرزوبوم از دو تکنیک بسیار مهم می بایست استفاده بکنند. اولین تکنیک برانگیختن حس مظلومیت است. همان‌طور که می‌دانید در علم رسانه آن چیزی که جوهر مایه و اصلی‌ترین مبحث تخصصی را در خود جای می‌دهد، تکنیکهای اقناع اندیشه است.
استفاده از این تکنیکها زمینه را برای همراهی مخاطبان و جریان‌سازی رسانه‌ای در فضای جامعه شکل می‌دهد. برای برانداختن یک حکومت مهم‌ترین تکنیک، استفاده از حس مظلومیت است.
 هیچ جریانی در هیچ کجای تاریخ نتوانست به پیروزی برسد مگر این‌که از این تکنیک به‌درستی استفاده نمود. بدین منظور دشمنان این مرزوبوم افراد مخالف را افرادی مظلوم و مورد ستم واقع‌شده نشان می‌دهند که دست یاری به سمت عامه مردم و قشر خاکستری این مرزوبوم دراز نموده‌اند و دعوت می‌کنند که افراد به یاریشان بشتابند.
 استفاده از این تکنیک باعث این می‌شود که قشر خاکستری که در بسیاری از جوامع عمده قشر تشکیل‌دهنده آن‌ها هست به تکاپو افتد و برای یاری این قشر همراهی نموده و زمینه را برای جریان‌سازی‌های کلان شکل دهد.
 اما آن چیزی که مکمل این تکنیک مظلومیت و مظلوم‌نمایی است بحث مستبد نشان دادن حاکمان آن سرزمین است.
 برای مثال در شرایط فعلی هشتگ اعدام نکنید برای جوانی به نام نوید افکاری به‌صورت گسترده استفاده شده است. هشتگی که خط اصلی خود را از توییت رییس جمهور آمریکا یعنی ترامپ گرفت و منافقین و ضدانقلاب این توییت را ادامه داده و زمینه را برای جریان سازی رسانه‌ای در فضای داخل ایران فراهم نمودند.
 اما این شخص کیست؟
 این شخص کسی است که در جریان اعتراضات مرداد نود و هفت مرتکب جرائم بسیار زیادی شده است. جرائم اثبات شده وی بدین شرح می باشند:
قتل حسن ترکمان، کارمند حراست اداره آبفا شیراز، محاربه و شرکت در اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷
 جالب است که رسانه‌های بیگانه به‌هیچ‌عنوان به جرایم مرتکب شده توسط این‌گونه افراد اشاره‌ای نمی‌نمایند و صرفاً آن‌ها را مصادیقی از آزادی بیان در فضای جامعه نشان می دهند که مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند و می‌بایست به فریاد آن‌ها رسید.
 در چنین شرایطی که این‌گونه طوفان‌های توئیتری راه می‌افتد و این‌گونه هشتگ‌های اعدام نکنید در فضای جامعه شکل می‌گیرد یکی از مهم‌ترین راهکارها، تبیین و آگاه‌سازی برای مردم است.
 این آگاه‌سازی می‌بایست در بسیاری از برنامه‌های رسانه ملی وجود داشته باشد تا مردم را نسبت به این کار رسانه‌ای دشمن بدبین نماید. چراکه قشر خاکستری مردم علاقمند هستند تا به داد مظلومین جامعه برسند و اگر توسط رسانه‌های بیگانه این‌گونه افراد با هویت مظلوم و مورد ستم واقع شده نشان داده شوند زمینه را برای همراهی قشر خاکستری فراهم می نماید.
 بدین جهت می‌بایست هرکسی در هرجایی از رسانه ملی تا مبلغان اینترنتی زمینه را برای تبیین و هدایت مردم فراهم سازند و بدانند این‌گونه جریان‌سازی‌های دشمن اگرچه به صورت سریع واکنشی به همراه نداشته باشد اما زمینه را برای شکل‌گیری یک جریان عمده فراهم می‌سازد.
 حواسمان به استفاده دشمن از تکنیک‌های رسانه‌ای و هدف وی در برهم زدن نظم عمومی جامعه و جریان سازی بر علیه انقلاب باشد و بدانیم مهم‌ترین سلاح ما در این وادی تبیین و تولید آثاری با محوریت نشان دادن دست پنهان دشمن در این توطئه است.
 ان‌شاءالله که خداوند همه مارا از شرور و فتن آخرالزمان محفوظ و مصون بدارد .

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید