ثبت بیش از هزار قربانی در 24 ساعت، تلفات کرونا در آمریکا به مرز 186 هزار نفر رسید

ثبت بیش از هزار قربانی در 24 ساعت، تلفات کرونا در آمریکا به مرز 186 هزار نفر رسید
امریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم یکهزار و ۶۳ مورد جدید در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا آمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به ۱۸۵ هزار و ۷۰۷ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای دستکم ۴۰ هزار و ۶۱ مورد جدید به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت و شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۸۲ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای قبل این مرکز نشان می‌دهد که بار دیگر قربانیان کرونا در آمریکا از هزار نفر نیز فراتر رفته است و مبتلایان به این ویروس در ایالات متحده همچنان بیش از ۴۰ هزار مورد است.
با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۷۳۷ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در آمریکا را ۱۸۹ هزار و ۹۶۴ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، ایالت کالیفرنیا با ۷۲۱ هزار و ۱۳۱ مورد ابتلا و ۱۳ هزار و ۳۱۱ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می‌شود و ایالت نیویورک که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در آمریکا شناخته شده بود، هم‌اکنون با ۴۳۶ هزار ۲۱۸ مورد ابتلا بعد از تگزاس و فلوریدا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد.

با اینحال، ایالت نیویورک با ۳۲ هزار و ۹۷۲ مورد فوتی، همچنان بیشترین آمار مرگ و میر مرتبط با کووید-۱۹ در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

بنا بر گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۵ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۹ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۸۶۱ هزار و ۶۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۷ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۹۹۷ هزار و ۸۶۵ مورد ابتلا و ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ مورد فوتی و هند با سه میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۳ مورد ابتلا و ۶۶ هزار و ۳۳۳ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارند.در حالیکه تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا همچنان روندی صعودی دارد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه) طی نامه‌ای به مقام‌های بهداشتی ایالات این کشور اعلام کرد که برای دریافت و توزیع واکسن کرونا در اول ماه نوامبر (۱۱ آبان ماه) آماده باشند.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان بی سی نیوز»، دانشمندان و متخصصان بهداشت و درمان آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند که احتمال می‌رود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با توجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا به دنبال بهره‌برداری انتخاباتی باشد و مقام‌های بهداشت و درمان را تحت فشار قرار داده تا قبل از برگزاری انتخابات واکسن کرونا را وارد بازار کنند.

منبع:https://w57.ir/JLD

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید