صلح امارات و اسرائیل خیانت به اسلام است

صلح امارات و اسرائیل خیانت به اسلام است
امارات

25 مرداد امسال شاهد خیانت بزرگ کشور امارات به آرمان‌های فلسطین با برقراری ارتباط و روابط صلح‌آمیز با اسرائیل بوده‌ایم و البته خیانت‌بارتر از حرکت امارات، سکوت معنادار و حتی تایید این کار توسط سازمان‌ها و نهادهای عربی منطقه‌ای است. از میان نهادهای مذکور٬ شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) یعنی حدود ۴ روز بعد توافق ابوظبی با تل‌آویو بلاخره سکوت خود را شکست و روی همه اعراب را سفید کرد! این شورا از زبان «نایف فلاح مبارک» دبیرکل آن خود را حامی امارات اعلام و از مواضع و حمایت جانبدارانه ایران در حمایت از آرمان ملت فلسطین برآشفت و ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد. [1]
این سکوت معنادار کشورهای عربی و سازمان‌ها و نهادهای مربوط به این کشورها نشان از تبعیت و تسلیم در برابر خواسته‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است که حتی سران عرب منطقه نسبت به خیانت بزرگ امارات موضعی نگرفتند. ازطرفی شاهدیم که اتحادیه کشورهای عرب در راستای حمایت از آمریکا در منطقه به درخواست فلسطینی‌ها برای برگزاری جلسه‌ی فوری و اضطراری برای محکوم کردن اقدام امارات در سازش با اسرائیل موافقت نکرده و حتی راضی نشدند نشست دوره‌ای خود در سپتامبر را به این موضوع اختصاص دهد اما چرایی این‌کار را از دو موضع می‌توان تحلیل کرد:
1ـ محکوم کردن امارات در رابطه سازشکاری با اسرائیل
2ـ تایید عملکرد امارات در سازشکاری با اسرائیل
اما در مورد عدم برگزار نشست دوره‌ای، اتحادیه کشورهای عرب باید اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کند که این امر درسایه تاثیرگذاری مواضع عربستان و امارات بر اتحادیه مذکور  با سیاست‌های آن منافات دارد. از طرفی اتحادیه عرب باید علنا از اقدام امارات حمایت کند که در این صورت ماهیت این اتحادیه و مبانی ظاهری که برای ارتباط اعراب با اسرائیل تعیین کرده زیر سوال می‌رود.
لذا آنچه این روزها از سران عرب منطقه به‌چشم می‌آید، خاری و زبونی و تسلیم بدون چون و چرا از دستورات آمریکا در منطقه و ظلم در حق مردم فلسطین به‌شمار می‌رود. به همین دلیل شاهد بودیم که مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش در بیاناتی این حرکت امارات را محکوم کرده و در این مورد می‌فرمایند:
«دولت امارات متّحده‌ی عربی، هم به دنیای اسلام خیانت کرد، هم به دنیای عرب خیانت کرد، هم به کشورهای منطقه خیانت کرد، هم به مسئله‌ی مهمّ فلسطین خیانت کرد. این کاری که اماراتی‌ها کردند، یک لکّه‌ی ننگی است؛ البتّه این از بین خواهد رفت، یعنی این حالت دیری نخواهد پایید ان‌شاءالله، لکن این لکّه‌ی ننگ بر پیشانی کسانی که این اقدام را امروز انجام دادند خواهد ماند.» [2]
ایشان در این بیانات عملکرد امارات در سازشکاری با اسرائیل را خیانت به تمام اسلام و مسئله‌ی فلسطین بیان می‌دارند و این عملکرد امارات را علیه مصالح دنیای اسلام و مصالح منطقه بیان می‌کنند. کسانی که داعیه‌دار حمایت از تروریست‌ها بوده و همچنین با قساوتِ تمام با موشک باران و اشغال اراضی فلسطینی و کودک کشی به مردم فلسطین ظلم می‌کنند باید با آنها برخورد شود، درحالی که اماراتی‌ها به این مسئله کمک کردند.
پی‌نوشت:
1). خبرگزاری الف(https://w57.ir/JE4)
2). بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش (1399/6/11)

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید