خیانت امارات برای نجات نتانیاهو و ترامپ

خیانت امارات برای نجات نتانیاهو و ترامپ
خیانت امارات

در طول سالیان اخیر، همواره شاهد خیانت اغلب دولت‌های عربی به آرمان فلسطین و حمایت پنهانی از اسرائیل بودیم و این نکته نیز بارها از سوی دلسوزان جهان اسلام مخصوصا جمهوری اسلامی ایران تذکر داده شده بود. شاهد بر ادعای وجود ارتباط مخفی میان امارات و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته، خبر روزنامه‌ی عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت است که اخیرا فاش کرد دو سال قبل یعنی در سال 2018 میلادی، نتانیاهو در سفری مخفی به امارات، با مقامات این کشور ملاقات کرده بود. اتحادیه‌ی عرب نیز با درخواست اخیر تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری نشست اضطراری به منظور بررسی اقدام امارات در عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را رد کرد تا بیش از پیش، شاهد روشدن همدستی اغلب دولت‌های عربی در خیانت به آرمان فلسطین باشیم.
با این وجود، کاملا قابل پیش‌بینی بود که مواضع مستمر این کشورها در حمایت از اشغالگری صهیونیستها به ارتباط علنی با این دولت جعلی بیانجامد؛ چون دست‌نشاندگان حقیر در کشورهای عربی -به تمام معنا- نوکری و وفاداری خود برای آمریکا و اسرائیل را ثابت کرده‌اند و در شرایط حاضر نیز به خاطر نیاز شدید سران آمریکا و اسرائیل به چنین اقدام خیانت‌آمیزی دست زدند. نیاز شدید دونالد ترامپ به انتخابات 2020 آمریکا برمی‌گردد و او احتیاج دارد تا این رابطه را به عنوان دستاورد خود معرفی کند و نتانیاهو که به‌خاطر فساد شخصی و سوءمدیریت در سرزمین‌های اشغالی، به شدت مورد اعتراض ساکنان غاصب اسرائیلی قرار گرفته است نیز احتیاج مبرم و فوری به دستاوردسازی دارد تا بلکه از شدت خشم معترضان و تظاهرات مستمر آنان کاسته شود. بر همین اساس و به احتمال فراوان، تا چند ماه آینده شاهد برقراری رسمی روابط برخی کشورهای دیگر عربی با اسرائیل خواهیم بود تا خدمت به ترامپ و نتایاهو و نجات آنان از بحران‌های داخلی، به شکل کاملی انجام گیرد.
یک نکته‌ی قابل توجه این است که ترکیب جمعیتی خاص امارات که اکثر آنان را مهاجران تشکیل می‌دهند و نیز پراکندگی جمعیتی، سبب خواهد شد تا شاهد شکل‌گیری اعتراضات مردمی در این کشور نباشیم و این موضوع قطعا مورد سوءاستفاده‌ی رسانه‌های غربی-عبری-عربی قرار خواهد گرفت تا وانمود کنند این توافق با رضایت عمومی انجام شده است تا راه را برای توافقات بعدی از سوی عربستان و بحرین و ... باز کنند؛ و این دلیل مهم انتخاب امارات به عنوان اولین کشور در این راستا به شمار می‌رود.
در این میان، خبرهایی از برخی مفاد این توافق شوم به گوش می‌رسد که براساس آن، قرار است ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به فردی معلوم‌الحال و فراری سپرده شود تا او از داخل فلسطین و به طور رسمی، زمینه‌ی محو مقاومت علیه اشغالگری و مشروعیت‌بخشی به غصب و جنایت صهیونیستهای کودک‌کش را فراهم آورد.
با این وجود، خیانت امارات قطعا به ضرر خودش تمام خواهد شد؛ چون اولاً احساسات میلیون‌ها مسلمان در دنیا و منطقه به‌خاطر این اقدام، جریحه‌دار ونفرت از حاکمان این کشور کوچک، شدیدا افزایش یافته است؛ ثانیاً کشور مقتدری به نام ایران -اگر تا دیروز فقط یک منتقد بود- را به یک دشمن تبدیل کرد که این برای منافع دولت ضعیف و حقیری مثل امارات، قابل تحمل نخواهد بود و حاکمان این کشور اساساً اهل مقاومت نیستند که بتوانند چنین شرایطی را تحمل کنند. علاوه بر این که ذات اسرائیل بر اساس خرابکاری و جنایت پایه‌ریزی شده است و از این پس هر ناامنی و تنشی که در منطقه، رخ دهد به پای اقدام نابخردانه و خیانت‌آمیز امارات نوشته خواهد شد.
تردیدی نیست که خیانت امارات متحده عربی در بلندمدت به نفع جبهه‌ی مقاومت فلسطین و ان‌شاءالله سبب تسریع در آزادسازی قدس شریف خواهد شد؛ زیرا تا به حال و با وجود نشانه‌های متعدد از خیانت دولت‌های عربی، سران مقاومت فلسطین، همواره به چشم حامی به آنان نگاه می‌کردند و از همین نقطه هم ضربه می‌خوردند که با قطع امید از این خیانتکاران، از آسیب‌های آنان نیز در امان خواهند ماند و با تمرکز و قدرت بیشتری به مقاومت علیه اسرائیل غاصب خواهند پرداخت.

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید