دوگانگی دین و علم این بار در ماجرای محرم

دوگانگی دین و علم این بار در ماجرای محرم
دوگانگی دین و علم این بار در ماجرای محرم

یکی از پروژه‌های دشمن در فضای مجازی ایجاد دوگانگی بین دین و علم و خرافه پنداشتن نهاد دین و علم ستیزی آن و ایجاد این تقابل در اذهان عموم مردم و به‌ویژه جوانان این مرزوبوم می‌باشد.
 ریشه این شیطنت خبیثانه به کلیسای قرون‌وسطا برمی‌گردد. آن چیزی که باعث به زیر کشیده شدن نهاد دین در فضای قرون‌وسطای مسیحیت شد، همین تقابل بین علم و دین و رواج یافتن آن در متن جامعه و مقابله کردن خود مردم با نهاد دینی بود.
 کلیسای قرون‌وسطی به‌شدت مخالفت با نمادهای علمی می‌کرد تا جایی که اشخاصی که مخالف با آن حرف می‌زدند، مانند گالیله که ادعای گرد بودن زمین را داشت، با مجازات سنگینی از سوی کلیسای واتیکان روبرو می‌شدند. مجازات‌هایی که تا قبل از آن سابقه‌ای نداشتند.
 سوزاندن، کندن کامل پوست بدن، گیوتین و ... ازجمله مجازات‌هایی بود که رواج اصلی آن‌ها در همین دوران توسط کلیسای واتیکان شکل گرفت. شیطنت غرب در اینجاست که دین مبین اسلام که خود موافق علم و دعوت‌کننده به آن است را با مسیحیت مقایسه می‌کند و به‌نوعی برای جوانان این ذهنیت را به وجود می‌آورد که تمدن پیشرفته غرب که در مظاهر مادی و ظاهری پیشرفت‌هایی داشته است مرهون همین پس زدن نهاد دین و ستیز و مقابله جویی با آن می‌باشد درحالی‌که واقعیت برخلاف آن است و این تمدن به‌ظاهر پیشرفته اسیر مشکلاتی بس بزرگ‌تر شده، به خاطر این‌که به نهاد فرهنگ و دین کمتر بهاداده است.
 حال دشمنان اسلام در فضای مجازی درصددند تا با ایجاد دوگانگی بین علم و دین در ماجرای محرم امسال نوعی تضاد و تقابل بین جامعه سنتی و به جامعه نوین ایران را ایجاد نمایند. تقابلی که زمینه را برای شکاف‌های فکری و فرهنگی فراهم می‌آورد و نتیجه آن چیزی جز از بین رفتن وحدت جامعه و شکل‌گیری تعارضات و درگیری‌های داخلی نخواهد بود.
به‌جرئت می‌توان گفت بزرگ‌ترین پروژه رسانه‌ای دشمن در روزهای اخیر همین ایجاد تقابل بین علم و دین می‌باشد. دشمنان بشدت در پی این هستند تا با شکل‌دهی تقابل علم و دین در اذهان عموم جوانان و بویژه قشر روشن‌فکر، زمینه را برای تقابل با نهاد دین فراهم نمایند.
 دراین‌بین برخی مذهبیون نیز با رفتارهای نامناسب و ناشایست زمینه سوءاستفاده را فراهم می‌نمایند. هیئت‌هایی که ریشه آن‌ها را می‌توان در جریان‌های وابسته به انگلستان دانست. جریاناتی مانند سید صادق شیرازی که هیئت‌هایی را مأمور می‌کند تا در این شرایط کرونایی تابلوهایی با این مضامین بر سردر ورودی هیئت خود نصب نمایند: ورود به دارالشفای امام حسین با ماسک ممنوع!
 این هیئت‌ها به‌نوعی تکمیل‌کننده پازل دشمن از فضای داخل کشور هستند. تکمیل‌کننده این پروژه وحشتناک دشمن در ایجاد تقابل بین علم و دین.
 آن چیزی که مسلم است دشمن یک‌بار این پروژه را در فضای اروپا انجام داده و موفقیت چشمگیر آن را خود مشاهده نموده است. از طرفی هر جا که این تقابل شکل گرفت حداقل ضرری که زده شد ایجاد شکاف و عدم همراهی بین نسل جوان و متجدد با نسل سنتی و قدیمی بوده است. به همین علت دشمن بر روی این پروژه پافشاری دارد و اکنون نیز با داغ شدن بحث محرم این پروژه را به‌شدت دنبال می‌نماید.
 مسئولین محترم و مردم عزیز و شریفمان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند: تعظیم شعائر مسلماً یکی از مهم‌ترین واجباتی است که باید به آن توجه شود اما در کنار آن نباید با ایجاد دوگانگی علم و دین، زمینه را برای سودجویی دیگران فراهم نمود.
شیعیان می‌بایست در این شرایط زیرکی خود را نشان داده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اصول حفاظتی مراسمات را برگزار نمایند. به‌گونه‌ای که این‌ مراسمات زمینه شکل‌گیری اپیدمی جدیدی در عرصه کرونا را ایجاد نکند.
 با این حرکت هم شعائر دینی تنظیم‌شده است و هم این‌که نکات بهداشتی رعایت شده و آسیبی به‌سلامت مردم زده نمی‌شود؛ بنابراین بر تمامی مسلمانان و عاشقان حضرت ثارالله لازم است تا با تمسک به رهنمودهای مقام معظم رهبری در کنار حفظ جوانب بهداشتی بشدت باکسانی که در این امر افراط‌وتفریط می‌کنند برخورد نموده و خود نیز تعظیم شعائر را از روی شیوه‌هایی که مسئولین بهداشتی ارائه می‌نمایند انجام دهند.
 امید است تا با ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس زمینه شکل‌گیری این‌گونه جریان‌سازی‌های انحرافی از بین رفته و خذلان روسیاهی برای دشمنان اسلام باقی بماند.

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید