مزاحمت برای هواپیمای مسافربری؛ خباثت جدید آمریکایی

مزاحمت برای هواپیمای مسافربری؛ خباثت جدید آمریکایی
هواپیمای مسافری

در این سال‌ها، مکرر و مداوم از خباثت و رذالت رژیم حاکم بر آمریکا سخن به میان آمده و شواهد مختلف و متعددی از جنایات این دولت مستکبر در گوشه و کنار دنیا ارائه شده است، اما برای نسل جدید انقلاب اسلامی که نه سال‌های انقلاب را درک کرده و نه دوران جنگ تحمیلی را دیده‌اند، بهتر از این کارهایی که خود آمریکایی‌ها برای نشان دادن ذات و باطن خود انجام می‌دهند، نمیشد کار دیگری کرد.
مدت زیادی از زیر پا گذاشتن امضا و تعهد کاخ سفید در برجام توسط رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌گذرد تا -برای آنان که آگاه نبودند- معلوم شود این جماعت، هیچ بویی از تعهد و وفای به عهد نبرده‌اند. ترور ناجوانمردانه و بزدلانه‌ی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش که با همه‌ی موازین و قوانین بین‌المللی در تعارض بود و مخالفت‌های زیادی را در سطح جهانی برانگیخت و حتی صدای نهاد خنثی و بی‌خاصیتی مثل سازمان ملل را هم درآورد، یکی دیگر از اقداماتی بود که سبب شد مردم و خصوصا جوانان و حتی نواجوانان و کودکان ما نیز به ماهیت وحشی و ددمنش آمریکا پی ببرند و دل‌های خود را سرشار از بغض به شیطان بزرگ کنند.
در همین راستا و در چند روز گذشته، شاهد یکی دیگر از اقدامات تروریستی و غیرقانونی از سوی آمریکایی‌ها بودیم که جان تعداد زیادی از مسافران بی‌گناه یک هواپیمای مسافربری را به خطر انداخت و مجروحیت و ترساندن تعدادی از آنان را در پی داشت. پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان، چند روز پیش و طبق روال عادی و همیشگی از تهران به مقصد بیروت در حال پرواز بود که در آسمان سوریه با مزاحمت دو جنگنده‌ی آمریکایی مواجه می‌شود، به طوری که به فاصله‌ی بسیار نزدیکی از هواپیما می‌رسند. به همین دلیل، خلبان هواپیمای مسافربری مجبور می‌شود با کاهش سریع و ناگهانیِ ارتفاع، هواپیما را از منطقه‌ی خطر، دور و در فرودگاه دمشق سوریه فرود بیاورد و پس از آرام‌شدن وضعیت، به مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت ادامه دهد.
به عقیده‌ی کارشناسان، دو هدف اصلی در ورای این اقدام خطرناک و دیوانه‌وار نهفته بود که تحقق هر کدام می‌توانست هدف آمریکا را تأمین کند:
اول اینکه پدافند هوایی سوریه را به اشتباه بیاندازند تا هواپیمای مسافربری را در رادار خود، هواپیمای جنگی تشخیص داده و به آن شلیک کنند و یا با نزدیک‌شدن بیش از اندازه، سبب اختلال در سیستم هواپیمای مسافری -مثل تغییر گردش هوا در ‌موتورها- شوند و با دستپاچگی خلبان، باعث سقوط هواپیما شوند.
هر کدام از این سناریوها که محقق می‌شد، برای آمریکا و رژیم صهیونیستی، بسیار خوشایند و خوشحال کننده بود تا بتوانند با بازوهای رسانه‌ای خود در فضای مجازی، به انواع تحلیل‌های مغرضانه و دور از واقعیت، اقدام کنند و آن را دستاویزی برای تضعیف محور مقاومت و مخصوصا جمهوری اسلامی ایران قرار دهند. اگر خدای ناکرده این توطئه به نتیجه می‌رسید الان باید شاهد افسانه‌سرایی‌هایی مثل جابجایی موشک از طریق این هواپیما و تلاش برای القای خصومت سوریه با ایران و در نهایت حکم به اخراج ایران از سوریه می‌بودیم! واقعا دنائت و پستی باید تا چه اندازه باشد که جان تعدادی انسان بی‌گناه را برای تحقق اغراض شیطانی خود به خطر بیاندازند و هیچ ارزشی برای آن، قائل نباشند.
در حاشیه‌ی این ماجرا، باید همچنین جویای احوال کسانی شد که در ماجرای تلخ و غم‌انگیز هواپیمای اوکراینی، خیلی سعی کردند خود را انسان‌دوست معرفی کنند ولی اکنون، نه تنها به دلیل به خطر افتادن تعدادی مسافر بی‌گناه، ابراز ناراحتی نمی‌کنند، بلکه به دنبال توجیه اقدام خطرناک آمریکا هستند! چنین مواضعی را باید به‌خاطر سپرد تا دوباره و چندباره، فریب اشک تمساح این جماعت -که اغلب موضعگیری‌هایشان برای منافع شخصی خود مثل ویزا و اقامت آمریکا است- را نخورد.
به هر ترتیب، زمینه برای شناخت کامل و دقیق از شیطان بزرگ، بسیار فراهم شده است و حتی کودکان ما هم با تمام موجود خود، نفرت از استکبار پرادعای آمریکا را در دل‌های خود احساس می‌کنند. امروز دیگر هیچ ایرانی باغیرتی نمی‌پذیرد که باید به آمریکا اعتماد کرد و منافع ملی خود را به مذاکره با او گره زد. خدا را شکر که این روزها دست آمریکا و آمریکاپرستان داخلی بیش از همیشه رو شده است و اثبات شیطنت و رذالت آنان دیگر محدود به شواهد تاریخی و قدیمی نیست.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید