سربلندی عراق در پرتو عزتمندی، خروج آمریکا و توجه به نعمت مرجعیت است

سربلندی عراق در پرتو عزتمندی، خروج آمریکا و توجه به نعمت مرجعیت است
الکاظمی و آیت الله خامنه ای

الکاظمی اولین سفر دیپلماتیک خود را از ایران آغاز کرد.
نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی اولین سفر سیاست خارجی خود را از ایران آغاز کرد و در این سفر با هیئت همراه به دیدار مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رفت. اما آنچه در این سفر بسیار مهم است، سخنان و نظرات مقام معظم رهبری در دیدار با الکاظمی است.
1ـ عراق عزتمند
جمهوری اسلامی در تمام دوره 41 ساله‌ی خود بعد از انقلاب به هیچ کشوری نگاه استعماری نداشته است و شاهد این موضوع را می‌توان در نظرات مسئولین آن در مورد کشورهایی مانند فلسطین و بحرین و یمن اشاره داشت که مسیر حل مشکلات این مردم را از طریق صندوق‌های رای و طبق نظر مردم این کشورها بیان می‌دارد. لذا مقام معظم رهبری در نکاتی که به الکاظمی اشاره می‌فرمایند: ایران قطعاً با هر آنچه موجب تضعیف دولت عراق شود، مخالف است. دیدگاه آمریکایی‌ها درباره‌ی عراق درست در نقطه‌ی مقابل ما است زیرا آمریکا به معنی واقعی کلمه دشمن است و موافق عراق مستقل، قوی و دارای حکومتی با رأی اکثریت نیست.
2ـ جلوگیری از حضور مداخله جویانه و فساد انگیز آمریکا در عراق
رهبری در دیدار آقای الکاظمی حضور مداخله جویانه‌ی آمریکا را در عراق از دو بعد، مورد تحلیل قرار دادند.
الف: شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس که رژیم آمریکا، میهمان شما را در خانه‌ی شما کشتند و صریحاً به این جنایت اعتراف کردند؛ که این موضوع کوچکی نیست.
ب: آمریکایی‌ها و عوامل آنها همواره به‌دنبال خلأ قدرت در کشورهای منطقه هستند تا از آن طریق، هرج و مرج ایجاد و زمینه را برای دخالت خود فراهم کنند؛ همان کاری که در یمن انجام دادند و اکنون اوضاع تأسف‌بار یمن را همه شاهد هستند.
3ـ استفاده از از ظرفیت و نعمت مرجعیت و حشد الشعبی
در چندسال گذشته شاهد بوده‌ایم که مرجعیت شیعه بالاخص شخص آیت الله سیستانی موجب وحدت و یکپارچگی و حتی در بعضی از موضعگیری‌ها مانند اغتشاشات اخیر عراق، مردم را دعوت به خویشتن‌داری و پایبندی به روند مسالمت آمیز تظاهرات می‌کردند و بعد از استعفای عبدالمهدی در سفارشی به دولت عراق، درخواست انتخاب سریع نخست وزیر را درخواست کردند. همچنین حشد الشعبی را می‌توان به عنوان یکی از اعضای فعال و موثر در براندازی و شکست داعش در عراق دانست که از دل مردم و نیروهایی ار بسیج مردمی دارا می‌باشد.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید