جنگ روانی با رمز بازجو خبرنگار

جنگ روانی با رمز بازجو خبرنگار
ترور شخصیت

بازجو خبرنگار، یکی از واژه‌هایی است که این روزها در فضای مجازی بسیار شنیده می‌شود. در مصاحبه‌ی علی رضوانی با روح الله زم، آقای رضوانی از زم می‌پرسد که این گفتگوی ما، بازجویی است؟ که آقای زم می‌گوبد: نه خبرنگاری است و بعد رضوانی می‌پرسد که چرا به امثال من، در آمدنیوز می‌گفتید: بازجو خبرنگار که مورد انکار زم واقع شد. دقیقا بعد از مصاحبه‌ی آقای علی رضوانی با روح الله زم بود که این واژه در فضای مجازی بیشتر دست به دست شد. آیا اینگونه لقب‌ها و فشارهای روانی که بر بعضی از خبرنگاران عرصه‌ی روشنگری رسانه‌ای و حامی انقلاب، وارد می‌شوند یک خصومت شخصی است؟
در پاسخ به این سوال باید اظهار داشت که این میزان از حمله به علی رضوانی و دیگر خبرنگاران شاخص حامی انقلاب به علت خصومت شخصی با او یا صدا و سیما نیست، بلکه جریان ضدانقلاب در تلاش است تا هزینه دفاع از نظام در پرداختن خبرنگاران به مسائل حساس ضد انقلاب را بالا ببرد تا هرکسی وارد این وادی نشود.
امروز شاهدیم که با مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی که به واسطه‌ی عدم مدیریت صحیح مدیران و به واسطه‌ی بعضی ناتدبیری‌ها اتفاق می‌افتد و همچنین بزرگان مسبب این روزها، به جای پاسخگویی، توپ را در زمین نظام و انقلاب حواله می‌دهند. از طرفی هجمه‌های بسیاری از طرف معاندین و خارج نشینان به واسطه‌ی شکست‌های مختلف در رسانه‌های آنها در حال انجام شدن است، طبیعتاً عرصه تنگ شده و دفاع از اصل انقلاب و آرمانهای آن بسیار سخت و دشوار است. این مسئله یک طرف قضیه است، در طرف دیگر اگر کسی بخواهد با تریبون داران و مسئول رسانه‌های خارج نشین که هدفشان سیاه‌نمایی نظام و انقلاب است، روبه‌رو شوند، با سیلی از انواع تهمت‌ها و انگ‌ها روبه‌رو می‌شوند و به همین دلیل تنگ کردن عرصه با هجمه‌های روانی، موجب این می‌گردد که کسی به خود اجازه‌ی ورود به این محیط‌ها و عرصه‌ها را ندهد. در واقع یکی از روش های به زانو در آوردن و تسلط بر طرف مقابل، جنگ روانی است که کارآیی و تأثیر آن به مراتب از جنگ های نظامی و فیزیکی بالاتر است. البته ترور شخصیت پیشینه‌ای تاریخی دارد و در طول تاریخ از آن به عنوان جایگزینی برای حذف فیزیکی افراد به کار گرفته شده‌است. در این روش افرادی که منافع فرد یا گروهی دیگر را به خطر انداخته‌اند، به قصد منزوی شدن و بدنام ساختن، توسط آنان مورد حمله قرار می‌گیرند. در ابتدای اسلام نیز شاهدیم که رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله)، هدف شدیدترین هجمه‌های روانی و تبلیغاتی کفار قرار می‌گرفتند. در واقع می‌توان گفت: عملیات روانی جزء کارآمدترین، پویاترین و در عین حال موثرترین اقدامات آفندی شمرده می‌شود. این بدان علت است که به دلیل گستردگی ابعاد و همچنین موثر بودن عملیات روانی است که به واسطه‌ی آن، افراد یک ملت یا افکار عمومی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.
لذا اگر امروز با واژه‌هایی مانند بازجو خبرنگار مواجه هستیم، فقط به دلیل تنگ کردن و وجود فشار روانی است که ورود و دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن یک ریسک بزرگ برای فرد محسوب شود. در پایان نکته‌ی پایانی سخنانم را با فرازی از سخنان شهید همت به پایان می‌برم.

زمان بازرگان به ما برچسب چریک زدند،
زمان بنی‌صدر هم برچسب منافق،|
الان هم برچسب خشک مقدس و تحجر،
هر قدمی که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتیم برچسب‌بارانمان کردند،
حالا روزی ده برچسب دریافت می‌کنیم

اما بسیجیان دلسرد نباشید! حاشا که بچه بسیجی میدان را خالی کند….

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید