وزش نسیم وحدت توسط نسیم افغانی

وزش نسیم وحدت توسط نسیم افغانی
نسیم افغانی

در چند وقت اخیر با بروز اتفاقاتی که منجر به مرگ چند تبعه‌ی افغانی در داخل ایران و خارج از مرزها شد و در ادامه با شیطنت رسانه‌های معاند، موجب بروز اختلافات و رد و بدل شدن پیامهایی میان مسئولین دو کشور گردید. این درحالی است که سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران، در رابطه با بازتاب حادثه مشابه برای اتباع افغانستان که در رودخانه مرزی غرق شده بودند، خبرهای منتشر شده در رسانه های غربی و اجتماعی را شیطنت به سرکردگی آمریکا برای ایجاد اختلاف در روابط ایران و افغانستان بیان داشتند و براساس آمارهای رسمی، در حال حاضر حدود سه میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می کنند که حدود یک و نیم میلیون نفر آنان غیر قانونی هستند و حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز پناهجویان دارای کارت شناسایی و بیش از ۴۰۰ هزار نفر نیز دارای گذرنامه هستند. جمهوری اسلامی ایران هیچ امتیازی از بابت پناه دادن به این افراد که از ترس جنگ و ناآرامی از کشور خود گریخته اند، از دولت افغانستان دریافت نکرده و این در حالی است که ایران خود تحت فشار تحریم های ایالات متحده با مشکلات اقتصادی و مالی گسترده، دست و پنجه نرم می‌کند و اساسا توانایی ارائه خدمات اجتماعی مضاعف را ندارد.
در تلاطم طوفان اختلافات و تفرقه افکنی توسط رسانه‌های معاند میان دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان، نسیمی با رایحه‌ی همبستگی و اتحاد توسط "شهید نسیم افغانی" شروع به وزیدن کرد.
در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(علیه السلام) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود.
البته نسیم تنها منادی وحدت و دیکدلی دوملت ایران و افغانستان نبوده است بکه دیروز با راه و هدفی که امثال نسیم‌ها در ایام هشت سال دفاع مقدس داشتند، امروز هم تیپ فاطمیون، منادی دفاع از اعتقادات مشترک دو ملت در دفاع از کیان اهل بیت (علیهم السلام) در عراق و سوریه بوده‌اند.
این همان اعتقاد و نظر امام خمینی (ره) است که اعتقاد مرز نمی‌شناسد و امثال نسیم‌ها و شهید «کمال کورسِل» فرانسوی نیز برای اعتقاداتشان به میدان مبارزه با دشمنان بعثی می‌آیند و امروز امثال شهید نسیم‌ها در دل بعضی از شیطنت‌ها و اختلاف افکنی‌ها منادی وحدت و یکپارچگی می‌شوند.
و خوشا به سعادت نسیم که در انتخاب نوع مرگش، مرگی را انتخاب کرد که در این دنیا مقطوع نبوده و تا به امروز ادامه داشته است و حتی بعد از گذشت سالها از رحلتش، امروز می‌تواند منادی وحدت و دوستی و برادری باشد و حتی روزگار را طوری رقم بزند که از غربت سرزمین فکه، امروز مهمان امام مهربانی‌ها و جوار امام رضا(علیه السلام) آرام بگیرد.

تولیدی: 
تولیدی

موضوع مناسبت:

افزودن دیدگاه جدید