اهداف تخریب زودهنگام مجلس یازدهم

اهداف تخریب زودهنگام مجلس یازدهم
حمله رسانه ای

هجمه‌ی رسانه‌ایِ هدفمند، موضوع تازه‌ای نیست که از دید افراد آگاه و فعال در این عرصه، پنهان باشد. بسیار اتفاق می‌افتد که لشکرهای سایبری و باندهای موجود -به خصوص- در شبکه‌های اجتماعی، با هدفِ تخریب یا تعریف از یک فرد یا جریان خاص و ایجاد تغییر نگرش در مردم، دست به فعالیت گسترده و هماهنگ می‌زنند تا به اهداف شوم اربابان خود، لباس تحقق بپوشانند. یادمان نرفته است که مدیر کانال معاند آمدنیوز در بیان علت حمایت از حسن روحانی در انتخابات 96 گفته بود: ما خواستیم روحانی رئیس جمهور شود تا ضعف مدیریت او باعث نارضایتی و خیزش مردم گردد و اگر قالیباف یا رئیسی می‌آمدند دیگر نمی‌توانستیم روی اعتراضات داخل کشور، حساب باز کنیم!
این روزها و درابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم، شاهد فضاسازیِ هدفمند و هماهنگی هستیم که سعی در ناامید کردن جامعه دارد. این جریان که محل کارش، اغلب در یک شبکه‌ی اجتماعی خاص است، سعی دارد تا وانمود کند مجلس یازدهم، مجلس مورد انتظار جامعه نیست و موضوعاتی را در اولویت قرار داده است که هیچ نقشی در بهبود اوضاع مردم ندارد. مثلا موضوع «ازدواج اجباری» که با مانور گسترده‌ای به آن پرداخته شد و از آن به عنوان یک طرح در مجلس یازدهم یاد شد، در حالی که اصلا چنین موضوعی در مجلس مطرح نشده است و صرفا ایده‌ی سردبیر یک نشریه بوده است! و یا طرحی با موضوع تغییر نام فرودگاه مهرآباد به نام یکی از سرداران شهید، اصلا در مجلس، تدوین و امضا نشد و به هیأت رئیسه‌ی مجلس ارائه نگردید و صرفاً در حد نقل قول از زبان یک نماینده بوده است.
این شیوه از دروغ‌پراکنی که ظاهرش با ژست خیرخواهی همراه است ولی با هدف سلب امید از جامعه و ایجاد التهاب روانی -و اگر مقدور باشد ایجاد آشوب در کشور- انجام می‌شود و جالب اینجا است که این جریان رسانه‌ای، فقط علیه یک جناح سیاسی خاص، دست به چنین شبهه‌افکنی گسترده و هماهنگ می‌زند، ولی در برابر خرابکاری‌های واضح جناح سیاسی دیگر -که مجلس قبلی و دولت فعلی از آنها به شمار می‌روند- نه تنها چنین اقداماتی را انجام نمی‌دهد بلکه تا می‌تواند به تطهیر و تمجید آنان می‌پردازد!
این در حالی است که موضوعاتی مثل گرانی سرسام‌آور کالاها، سقوط دائمی ارزش پول ملی و مشکلات عمیق معیشتی هیچگاه دستمایه‌ی اقدام هماهنگ جریان رسانه‌ای خاص نشده و اگر هم شده، چشم خود را بر متولی و عامل اصلی آن -یعنی دولت- و کم‌کاری قانونگذاران و ناظران -یعنی مجلس دهم- بستند و آن را به پای اصل نظام نوشتند!
متأسفانه برخی افراد در طیف سیاسی شکست‌خورده در انتخابات اخیر مجلس، به محض اینکه با بی‌رغبتی مردم مواجه شدند، روش تخریب را در پیش گرفتند و با زیر پا گذاشتن منافع عمومی کشور، به تخریب کور و گسترده مباردت کردند تا معلوم شود این جماعت، به چیزی جز امور حقیر حزبی نمی‌اندیشند.
به هر صورت، این نکته را باید مورد توجه قرار داد که مخالفان بی‌انصاف مجلس یازدهم و تیم رسانه‌ای آنان، خیلی زودتر از زمان معمول، شروع به تخریب کرده‌اند و حتی صبر نکردند جای پای نمایندگان فعلی، سفت و کار آنان آغاز شود! هدف چنین رویکردی، در درجه‌ی اول، ناامیدکردن مردم است و در مرحله‌ی بعدی، سعی بر این است تا عملکرد ضعیف خود و طیف سیاسی مورد علاقه‌ی خود را به دست فراموشی بسپارند تا برای انتخابات 1400 با مشکلی مواجه نشوند!

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید