معترضان رنج‌کشیده‌ و ناامیدی از رژیم آمریکا

معترضان رنج‌کشیده‌ و ناامیدی از رژیم آمریکا
آمریکا

حقیقت و طبیعت آمریکا چند روزی است که خیلی واضح و آشکار شده و پلشتی و ناپاکی آن مثل «لجن کف حوض» بالا آمده است و بسیاری از افراد فریفته و شیفته‌ی خود را غرق در تعجب و تحیر کرده است. سالهای طولانی و با وجود روشنگری‌های مکرر دلسوزان آگاه، اما تب گرایش و چرخش به سمت ارزش‌های آمریکایی بسیار تند و شدید بود و عده‌ای -از جمله در کشور خودمان- صرفا با قضاوت از روی ظاهر و بدون توجه به باطن قضیه، دل و جان خود را به این مقصد موهوم باخته بودند. این در حالی است که مردم آمریکا خودشان از تبعیض و بی‌عدالتی گسترده در این کشور به ستوه آمده‌ و با یک جرقه -که با قتل فجیع سیاه‌پوستی به نام جرج فلوید توسط پلیس سفیدپوست رخ داد- به آتشفشانی از اعتراض در سراسر پنجاه ایالت این کشور تبدیل شدند که گدازه‌های آن همچنان در حال پیشروی و حرکت هستند.
البته بیماری غرب‌زدگی و -به طور مشخص- کداخداپرستی، چیزی نیست که به این راحتی از وجود برخی رخت بربندد و به همین دلیل، شاهد مقاومت‌ها و توجیهات این جماعت هستیم که با تحلیل‌های سطحی خود در جهت وارونه نشان دادن واقعیت و برای کمترکردن رسوایی و آبروریزی آمریکا عمل می‌کنند. جداکردن دو حزب حاکم در آمریکا و تبرئه‌نمودن یکی و مقصر نشان دادن دیگری، از جمله اقدامات این افراد در خصوص حوادث اخیر بوده است که این روزها در سخنان این جماعت، فراوان به چشم می‌خورد. این جماعت سعی دارند تا اصل حکومت آمریکا را تبرئه کنند و صرفا حماقت‌های شخصی مثل ترامپ را عامل این اعتراضات نشان دهند؛ ولی کیست که نداند در زمان رئیس‌جمهور دموکرات مثل باراک اوباما نیز چنین اعتراضات شدیدی وجود داشت که جنبش 99 درصدی یا «جنبش اشغال وال استریت» از نمونه‌های آن است، عده‌ای دیگر نیز با خوش‌خیالی به دفاع از ترامپ می‌پردازند و تقصیر اتفاقات اخیر را به گردن دموکرات‌ها می‌اندازند! این در حالی است که دو حزبی که قدرت را مثل توپ به هم پاس می‌دهند و اجازه‌ی حضور هیچ تفکر دیگری در رأس قدرت آمریکا را نمی‌دهند، دو روی یک سکه هستند و تفاوت اساسی و بنیادین با هم ندارند و فقط در شیوه و ابزار با هم متفاوت هستند و چنین تحلیل‌های شیطنت‌آمیزی با واقعیت، همخوانی ندارد.
امروز حتی شیطنت‌های شبکه‌ای مثل سی‌ان‌ان -به عنوان یک رسانه‌ی حکومتی در آمریکا- نیز برای معترضان آمریکایی روشن شده است. CNN اگر چه در ظاهر به پوشش گسترده‌ی اعتراضات اخیر در آمریکا پرداخته است اما نگاهی به عملکرد این شبکه نشان می‌دهد که این اقدام -یعنی پوشش گسترده- در واقع، ابزاری برای به انحراف کشاندن تظاهرات و خارج کردن آن از مسیر واقعی است تا در نهایت، منجر به اتمام اعتراضات با کمترین آسیب به نظام حاکم بر ایالات متحده همراه باشد. اساساً رسانه‌های استکباری در برخورد با اتفاقات این چنینی، یا به سانسور کامل یا هوشمند ماجرا می‌پردازند یا اینکه ضمن پوشش گسترده، تلاش خود را برای به انحراف کشاندن از طریق القای اهداف و مقاصد خاص انجام می‌دهند تا از این تجمعات و تظاهرات برای تأمین هدف خود بهره ببرند. از همین رو است که شاهد بودیم در برخی نقاط آمریکا مثل آتالانتا، معترضان با درک چنین واقعیتی، دفتر CNN حمله کردند و خشم خود را از اقدامات شیطنت‌آمیز آن اعلام نمودند.
یک نکته‌ی مهم دیگر این است که آن چه این روزها حضور خیابانی معترضان در نقاط مختلف آمریکا را طولانی کرده است، ناامیدی مردم این کشور از اجرای عدالت می‌باشد! وقایع ضدانسانی و وحشیانه‌ای مثل قتل جرج فلوید، بارها و بارها و در سالهای طولانی، اتفاق افتاده است ولی هرگز شاهد اجرای عدالت علیه خاطیان و مجرمان نبوده‌ایم و این همان حقیقت مهمی است که هیچ روزنه‌ی امیدی برای ملت خسته از ستم‌های حکومت آمریکا باقی نگذاشته است. شاهد بر این ادعا نیز اعتراف یکی از رسانه‌ی رسمی دولت آمریکا موسوم به صدای امریکا (VOA) است که سیستم قضایی این کشور را ناتوان از محکومیت جنایت پلیس، معرفی می‌کند. صدای امریکا می‌نویسد: در پرونده‌های مشابه، افسران پلیس در بیش از ۹۹ درصد موارد قتل، با محکومیت جزایی مواجه نشده‌اند. علت این است که وکلای متهم، در جریان دادگاه استدلال می‌کنند که او طبق پروتکل‌های انتظامی و دوره‌هایی که در اداره پلیس گذرانده، رفتار کرده است!
به هر ترتیب، فساد سرریز شده از بخش‌های مختلف رژیم حاکم بر ایالات متحده به درون جامعه‌ی آمریکایی، سبب شده تا اعتراضات کنونی با شدت بسیار بیشتری نسبت به اقدامات مشابه در سالهای اخیر به وقوع بپیوندد و مردم این کشور با علم به فساد گسترده‌ی احزاب حاکم و رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف حکومتی، با به جان خریدن اقدامات سرکوبگرانه‌ی پلیس، به حضور اعتراضی خود در خیابان‌ها و فریادزدن ظلم و بیداد دستگاه حاکمه‌ی آمریکا ادامه دهند.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید