آنکارا: نبرد با نیروهای مسلح ترکیه برای یونان اقدام مناسبی نیست

آنکارا: نبرد با نیروهای مسلح ترکیه برای یونان اقدام مناسبی نیست
آنکارا: نبرد با نیروهای مسلح ترکیه برای یونان اقدام مناسبی نیست

به دنبال مشاجرات اخیر بین ترکیه و یونان، وزیر دفاع ترکیه چهارشنبه بعد از ظهر مجددا به یونان در زمینه هرگونه درگیری با نیروهای مسلح ترکیه هشدار داد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در این زمینه گفت: «از لحاظ محاسباتی درست نیست که یونان وارد جنگ با ترکیه شود. ترکیه سخنان اخیر وزیر دفاع یونان را یک خطای لفظی تصور می‌کند.»

وزیر دفاع ترکیه افزود که یونان و دیگران در صورت نبرد با ترکیه به خود آسیب می‌رسانند.

«نیکوس پانایوتوپولوس» وزیر دفاع یونان روز جمعه گفته بود که کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد. وزیر دفاع یونان در مصاحبه‌ای گفت ارتش این کشور تحرکات فزاینده اخیر از سوی ترکیه را تحت نظر دارد.

پانایوتوپولوس گفت: «رفتار ترکیه اخیراً بسیار تهاجمی شده است. فکر می‌کنم تنها راهی که بتوانیم با این رفتار مقابله کنیم استفاده از تمامی سلاح‌های دیپلماتیک و اطمینان از افزایش بازدارندگی نظامی است.»

«عمر چلیک» سخنگوی دولت ترکیه نیز اخیرا در توییتی در واکنش به سخنان اخیر وزیر دفاع یونان گفت:«فقط این را می‌گویم که چنین لطیفه‌های بدی نگویید. ما این سخنان را جدی نمی‌گیریم، اما چنین اظهاراتی نشان می‌دهد که شما برای لطیفه‌گویی‌های بد نیز هوش ندارید.»

نخست‌وزیر یونان چهارشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به رهبران اتحادیه اروپا هشدار داد، تحرکات ترکیه علیه یونان به بحرانی میان ترکیه و اروپا منجر خواهد شد.

منبع : https://w57.ir/JxT

موضوع:

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید