جنبش جهانی ضدنژاد پرستی

جنبش جهانی ضدنژاد پرستی
جنبش جهانی ضدنژاد پرستی

پایگاه اینترنتی «نیو ایسترن اوت لوک» با انتشار مقاله ای تأکید کرد نژادپرستی و خشونت از مشخصه های اصلی پلیس آمریکا و ویژگی مهم سیاست خارجی این کشور است.

-خشونت، نژاد پرستی و حمایت از تروریسم؛ ویژگی‌های سیاست خارجی آمریکا
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری یمنی پرس, نیو ایسترن اوت لوک در مقاله اش نوشت آمریکا در زمان باراک اوباما رئیس جمهور سابق برای نابودی لیبی و گسترش تروریسم و هرج و مرج در آن کوشید و معمر قذافی رئیس این کشور را سرنگون کرد و به جای او نیز تروریستهای مسلح مورد حمایت خود و هم پیمانان اروپایی اش را در این کشور روی کار آورد.

     در حالی که بیشتر سیاستمداران آمریکایی ادعا می کنند برای تحقق برابری قومیتی و جنگ با نژادپرستی تلاش می کنند ما می بینیم آنان از حملات نظامی آمریکا در خارج علیه کشورهای دارای مردمان رنگین پوست حمایت می کنند و بزرگترین نشانه دور رویی و نفاق آنان نیز حمایتشان از مداخله آمریکا در هنگ کنگ تحت شعار دروغین « حمایت از دمکراسی» است.

در ادامه این مقاله آمده است افراد مسلح مورد حمایت آمریکا در لیبی به تعقیب فرزندان ملت این کشور و قتل و شکنجه آنان و حتی به بردگی کشیدن و فروختن آنان در بازارها اقدام کردند که شاید آدمی تصور چنین چیزی را در قرن بیست و یکم نکند اما نژادپرستی ریشه دوانیده در سیاست خارجی آمریکا, وقوع چنین اتفاقی را امکان پذیر کرد و این در حالی بود که ساکن کاخ سفید یعنی اوباما خود آفریقایی تبار بود.
 
-اوباما و ترامپ ؛ دو روی یک سکه
این مقاله افزود: اوباما تنها رئیس جمهوری نیست که ظلم و ستم روشمند آمریکا را در سراسر جهان گسترش داد و او به سادگی از رؤسای سابق جمهور آمریکا تبعیت کرد و دونالد ترامپ رئیس جمهور نیز ادامه دهنده همین مسیر ظلم و ستم و نژادپرستی است.
در ادامه مقاله آمده است اگر آمریکایی ها باور داشتند که زندگی رنگین پوستان اهمیت داشت باید به جنگ با ظلم علیه رنگین پوستان و علیه همه قربانانیان دیگر نژادپرستی در آمریکا, پایبند بودند اما آمریکایی ها زمانی که آمریکا, آفریقایی ها را در خارج می کشت یا برای عادی سازی نژادپرستی علیه آسیایی ها به خصوص چینی ها تلاش می کرد سکوت کردند در نتیجه آمریکایی ها نیز در اجرای نژادپرستی که دولتهایشان در خارج و داخل تحمیل می کنند مقصر هستند.
 
-گسترش نژادپرستی ؛ ابزار سیاستمداران آمریکایی
این مقاله افزود در حالی که بیشتر سیاستمداران آمریکایی ادعا می کنند برای تحقق برابری قومیتی و جنگ با نژادپرستی تلاش می کنند ما می بینیم آنان از حملات نظامی آمریکا در خارج علیه کشورهای دارای مردمان رنگین پوست حمایت می کنند و بزرگترین نشانه دور رویی و نفاق آنان نیز حمایتشان از مداخله آمریکا در هنگ کنگ تحت شعار دروغین « حمایت از دمکراسی» است.
 
-چالش جدید واشنگتن؛زندگی سیاه پوستان مهم است
این مقاله تأکید کرد زندگی رنگین پوستان تا زمانیکه شعار «زندگی سیاه پوستان مهم است » در حد یک شعار سیاسی توخالی بماند, مهم نخواهد بود. این شعار را نیز صاحبان منافع سر می دهند که به سادگی قادرند ظلم و ستمی را که آمریکا علیه دیگران در خارج مرتکب می شود نادیده بگیرند و حتی از آن حمایت کنند.
این مقاله نویس افزود تا زمانیکه آمریکا تصور می کند از دیگران بهتر است و می تواند حملات نظامی خارجی اش را
جایز بشمارد, نژادپرستی و ظلم و ستم در داخل آمریکا ادامه خواهد یافت.
مقاله نویس در پایان به کنایه نوشته است طبیعتا زندگی رنگین پوستان مهم است خواه اینکه به زندگی آنان به دست پلیس نژادپرست آمریکا یا حملات جنگنده های آمریکایی در لیبی و کشورهای دیگر پایان داده شود.

 

منبع:

www.w57.ir/JNC

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید